امکان انتخاب رنگ ظاهر مایکروسافت اج فراهم می شود

}

مارس 23, 2021

امکان انتخاب رنگ برای ظاهر مرورگر مایکروسافت اج فراهم می‌شود

مایکروسافت در حال آزمایش گزینه های جدید سفارشی سازی تم های مرورگر مایکروسافت اج است.این گزینه های جدید که در Edge Canary موجود است به کاربران امکان می دهد فقط با چند کلیک تم های رنگی مرورگر را عوض کنند.

مایکروسافت اج / Microsoft Edge بر اساس Chromium است،همان هسته ای که Google chrome،Vivaldi،Brave و Opera استفاده می کنند.از آنجایی که همه مرورگرها از یک هسته مشترک برخوردار است،تنها عامل تفاوت آنها ویژگی هایی است که سازندگان مرورگرها به صورت دستی به مرورگرهای خود اضافه می کنند.

مایکروسافت سال گذشته پشتیبانی از نصب تم های Chrome را در Edge اضافه کرد،اما ویژگی جدیدی که اضافه شده است پشتیبانی برای انتخاب تم ها در مرورگر است.تمام تم های مبتنی بر Chromium در تغییر رنگ ها محدود هستند،زیرا UI مرورگر قابل تغییر نیست.

Micorosft edge theme

ویژگی تم های جدید را فعال کنید

Microsoft Edge Canary 91.0.825.0 ،آخرین نسخه ی Canary در حال حاضر،برای نوشتن این ویژگی استفاده شد.شما می توانید با بارگیری آدرس edge://settings/help. نسخه ی نصب شده را بررسی کنید.

در اینجا کاری که برای فعال کردن ویژگی جدید نیاز است انجام دهید را نشان می دهیم.مایکروسافت این ویژگی را Color picker می نامد.

1-در نوار آدرس مرورگر edge://flags/#edge-color-theme-picker را وارد کنید.

2-نسخه ی آزمایشی را فعال کنید.

3-مرورگر مایکروسافت اج را مجددا راه اندازی کنید.

پس از راه اندازی مجدد،به edge://settings/appearance بروید.این صفحه باید تم های جدید را در قسمت بالا نشان دهد.

گزینه های ساخت یک طرح رنگ سفارشی،مانند گزینه هایی که Vivaldi پشتیبانی می کند،در این پیش نمایش موجود نیست.لینک هایی برای دانلود و نصب تم های بیشتر از فروشگاه افزونه های مایکروسافت اج و یا فروشگاه وب Google در صفحه وجود دارد.همچنین گزینه ای برای بازگرداندن تم به تم پیشفرض نیز وجود دارد.

این رنگ ها مانند همان رنگ های هستند که Google در فروشگاه وب Chrome ارائه می دهد،اما با این تفاوت که به اسم مایکروسافت است و نتیجه ی رنگ ها مانند تصویر زیر است:

color picker

امکان انتخاب رنگ برای ظاهر مرورگر اج، در آخرین نسخه اج کاناری که برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است، ارائه می‌شود. هنوز نمی‌دانیم این امکان کی در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...