رتبه الکسا ( Alexa Rank ) چیست؟ رنک الکسا سایت مهم است ؟
همه به دنبال رتبه های بالا در گوگل هستند.دانستن رتبه الکسا وب سایت شما می تواند به شما در بهبود سایت و دریافت ترافیک بیشتر کمک کند. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد رنک الکسا، نحوه محاسبه آن، نحوه بهبود آن، سایت های دارای رتبه برتر و موارد دیگر بدانید، خواهید آموخت.
رتبه الکسا (رنک الکسا )چیست؟
رتبه الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی (و یک شرکت تابعه Amazon.com) است .که میلیون ها وب سایت را به ترتیب محبوبیت رتبه بندی می کند.این رتبه با مشاهده میانگین تخمینی بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه و تعداد بازدید از صفحه برای یک سایت معین در 3 ماه گذشته محاسبه می شود. همچنین به نحوه عملکرد یک وب سایت نسبت به سایر سایت ها می پردازد و آن را به یک معیار KPI مفید یا برای تجزیه و تحلیل رقابتی تبدیل می کند.هرچه رتبه الکسای شما پایین تر باشد، وب سایت شما محبوب تر است.
رتبه الکسا چگونه کار می کند؟
رتبه الکسا با ترکیب ترافیک تخمینی سایت و همچنین تعامل بازدیدکنندگان در سه ماه گذشته محاسبه می شود. ترافیک و تعامل از داده های ارائه شده توسط نوار ابزار آن تخمین زده می شود. این رفتار مرورگر کاربر را که به عنوان نمونه ای از تمام کاربران اینترنت عمل می کند، نظارت می کند.اگر میخواهید دادهها را به رتبه اضافه کنید، برای شروع باید نوار ابزار الکسا( Alexa toolbar ) را دانلود و نصب کنید.

با این کار رتبه الکسای وب سایت بازدید شده نمایش داده می شود. همچنین داده های ترافیکی را به سرور مرکزی ارسال می کند. و آدرس IP شما و آدرس اینترنتی را که بازدید می کنید ضبط می کند.
رنک الکسا چگونه محاسبه می شود؟
طبق وبسایت رسمی الکسا، رتبه با استفاده از ترکیبی از میانگین تخمینی بازدیدکنندگان منحصر به فرد روزانه سایت و تعداد تخمینی تعداد بازدید از صفحه در سایت در 3 ماه گذشته محاسبه میشود.
داده های سیستم رتبه بندی آنها بر اساس ترافیک ارائه شده توسط Alexa’s official website آنها است. این داده ها از کاربران اینترنتی که از یکی از افزونه های مرورگر موجود برای Google Chrome ، Firefox، Internet Explorer و غیره استفاده می کنند، جمع آوری شده است.
الگوریتم رتبه بندی الکسا یک سایت را ممیزی می کند. و تعداد دفعات بازدید را محاسبه می کند. اگر همان کاربر در همان روز بیش از یک بار از یک وب سایت بازدید کند، به عنوان یک بازدید حساب می شود.
پارامترهای مورد استفاده برای اندازه گیری رتبه بندی فردی یک سایت بر اساس دو مورد است:
بازدیدکنندگان روزانه منحصر به فرد: تعداد کاربران الکسا که از یک سایت در یک روز بازدید می کنند.
میانگین بازدید از صفحه: تعداد دفعاتی که یک صفحه یا URL خاص توسط کاربران الکسا مشاهده می شود.
از اینجا، سایتی با بالاترین ترکیب از بازدیدکنندگان منحصر به فرد و بازدید از صفحه، رتبه 1 را دارد.
آیا رتبه بندی الکسا دقیق است؟
اگرچه رتبه الکسا می تواند روش خوبی برای مقایسه عملکرد یک وب سایت با وب سایت دیگر باشد.اما آمار الکسا لزوما دقیق ترین نیست.در واقع، مردم الکسا را در مقابل گوگل آنالیتیکس مقایسه کرده اند. و به این نتیجه رسیده اند که الکسا آنقدر دقیق نیست. برخی از سایتهایی که بازدیدهای صفحه بسیار بالاتری دریافت میکنند، در واقع رتبه الکسا پایینتری دارند .
این احتمالاً به این دلیل است که Google پوشش بسیار گستردهتری نسبت به الکسا دارد. زیرا همه نمیتوانند نوار ابزار الکسا را برای ردیابی نصب کنند.
به دلیل این پوشش پایین، رتبه الکسا را به عنوان یک نمای کلی برای مقاصد مقایسه در نظر بگیرید نه یک نمای کلی کاملاً دقیق از یک وب سایت.

آیا می توان رتبه الکسا را دستکاری کرد؟
طبق ژورنال موتورهای جستجو، شما می توانید رتبه الکسای وب سایت خود را دستکاری کنید. با ایجاد یک تابع جاوا اسکریپت برای باز کردن آرایه ای از آدرس های صفحه از وب سایت خود، می توانید به طور مصنوعی رتبه الکسا خود را افزایش دهید. هدف این است که هر آدرس در یک پنجره جداگانه باز شود. و در نتیجه بازدید از صفحه افزایش یابد.البته این توصیه نمی شود زیرا برای UX وحشتناک است.
با این حال، راه بهتر و توصیه شده برای بهبود آن، نوشتن محتوای خوب و منظم برای دریافت ترافیک مناسب به سایت شما است.
افزایش مصنوعی رتبه الکسا فقط یک تاکتیک کوتاه مدت است. و در دراز مدت دوام نخواهد آورد.
چگونه رتبه الکسای سایت خود را ببینم؟
بررسی رتبه الکسای وب سایت شما بسیار ساده است. کافی است به Alexa’s official rank checker بروید. URL سایتی را که می خواهید بررسی کنید قرار دهید. و Find را بزنید.

از اینجا می توانید جستجوی دیگری انجام دهید یا آمار سایت را مشاهده کنید.

اگر می خواهید چندین رتبه را بررسی کنید . (تا 5 URL در یک زمان)، می توانید bulk rank checker استفاده کنید. باز هم، فقط URL های خود را رها کنید و جستجو کنید.

مزایا و معایب رتبه الکسا چیست؟
مزایای استفاده از رتبه الکسا
اگر سایت شما از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند. رتبه الکسا بالا ممکن است به شما اجازه دهد هزینه بیشتری برای فضای تبلیغاتی بپردازید.
می توانید یک تخمین ترافیک سریع از وب سایت های رقبای خود دریافت کنید. سپس می توانید آن را با وب سایت خود مقایسه کنید.
پتانسیل برای جذب نویسندگان مهمان با کیفیت بالاتر که مایل به اشتراک مقالات در سایت های دارای رتبه بالاتر هستند.
دیدگاه هایی در مورد عملکرد وب سایت شما، که می تواند برای کمک به سئو بازاریابی شما مفید باشد.
معایب رتبه الکسا
در اینجا چند روش وجود دارد که در آنها رتبه الکسا مفید نیست.
داده ها فقط به کاربرانی که نوار ابزار را نصب کرده اند محدود می شود. بنابراین سایتهای زیادی وجود خواهند داشت که با وجود ترافیک بالا، رتبه پایینی کسب میکنند.
میتوان آن را به راحتی دستکاری کرد (همانطور که اشاره کردیم) .و باعث میشود رتبهبندی غیرقابل اعتماد شود.
زیر دامنه ها و صفحات فرعی به طور جداگانه رتبه بندی نمی شوند. فقط دامنه سطح بالا هستند. بنابراین ممکن است اطلاعات کامل صحیحی به دست نیاورید.
به طور کلی، رتبه بندی الکسا مزایا و معایب خود را دارد، اما هنوز انگیزه کافی برای پیگیری آن (و بهبود آن) برای شما وجود دارد.
چگونه رتبه الکسا خود را بهبود بخشیم (5 نکته سریع)
همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید رنک الکسا سایت خود را بهبود بخشید. اما سریع ترین راه چیست؟در اینجا چند نکته مفید را به شما یادآوری می کنیم.
متادیتا خود را بهینه کنید
درست مانند بهترین شیوه های سئو، شما می خواهید متادیتا (عناوین صفحه + توضیحات متا) را به سایت خود اضافه کنید. تا الکسا (و گوگل) بدانند سایت شما در مورد چیست.

مطالبی را بنویسید که مردم تمایل دارند آن را بخوانند
جذب افراد به وب سایت خود با محتوای باکیفیت به دلایل متعددی عالی است. سئو را بهبود می بخشد.افراد را به سایت شما جذب می کند . و به شما امکان می دهد برای کلمات کلیدی درآمدزا رتبه بندی کنید. همچنین شانس شما برای بازدید از نوار ابزار الکسا را افزایش می دهد و در نتیجه رتبه بالاتری کسب می کنید.به هر حال 70 درصد از کاربران اینترنت می خواهند در مورد محصولات از طریق محتوا بیاموزند.

سایت خود را به طور منظم بروز کنید
سایت خود را با محتوای تازه (که مردم می خواهند بخوانند) بروز نگه دارید. چه یک وبلاگ نویس، توسعه دهنده یا صاحب کسب و کار کوچک باشید، مهم است که با تولید منظم محتوای مفید، تعامل را بهبود بخشید.

مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
نوشتن محتوا برای سایت شما خوب است. اما شما همچنین می خواهید آن را در کانال های رسانه های اجتماعی مرتبط تبلیغ کنید. در حالت ایدهآل، شما میخواهید پلتفرمهایی را هدف قرار دهید که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند. با داشتن 3.2 میلیارد کاربر روزانه رسانه های اجتماعی، نمی خواهید این چشم ها را در سایت خود از دست بدهید.

افزایش ترافیک وب
افزایش ترافیک شما یک شبه اتفاق نمی افتد. ایجاد محتوا به تلاش مداوم نیاز دارد . حفظ یک وب سایت سالم و دریافت بک لینک های با کیفیت بالا به سایت شما.
فقط مطمئن شوید که هاست شما می تواند هر گونه افزایش ترافیک را مدیریت کند.

منبع مقاله : kinsta
0 Comments