رشد تعداد کاربران مایکروسافت اج

}

آوریل 7, 2021

افزایش چشمگیر کاربران مایکروسافت اج 

به یاد دارید که مایکروسافت اج با مشکل محبوبیت روبرو بود؟ در تصمیمی هوشمندانه این مرورگر را با استفاده از موتور کرومیوم بازسازی کردند و اج جایگزین فایرفاکس به عنوان دومین مرورگر محبوب دسکتاپ بعد از کروم در سال گذشته شد.

گزارشات تحلیلی مرورگر اج

گزارش NetMarketShare  نشان داد اج ۷٫۵۹ درصد از سهم بازار مرورگر دسکتاپ را از آن خود کرده است. اکنون شرکت تحلیلی دیگری با نام StatCounter مدعی شده که طی ماه های اخیر تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج افزایش و تعداد کاربران مرورگر فایرفاکس کاهش یافته است.

البته این داده ها  ثابت نمی کند که کاربران فایرفاکس لزوما به اج رفته باشند . اما مایکروسافت اج امسال شاهد سهم بازار خود از 7.81٪ به 8.03٪ بوده است . در حالی که سهم فایرفاکس از 8.1٪ به 7.95٪ کاهش یافته است. طبق آمار StatCounter ، این برای مایکروسافت اج یک رکورد محسوب می شود.

StatCounter

سافاری در جایگاه دوم محبوب ترین مرورگر دسکتاپ

اما با همه این اوصاف مایکروسافت اج همچنان نتوانسته است در جایگاه دوم محبوب ترین مرورگر دسکتاپ قرار گیرد. این افتخار نصیب سافاری  اپل می شود که هم اکنون 10.11 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اگرچه سهم سافاری از ماه دسامبر کاهش یافته است .بنابراین پیش بینی می شود که اج به زودی از آن سبقت بگیرد.

درویندوز 7 ، به نظر می رسد برخی از کاربران هنوز قصد ندارند استفاده از مرورگر منسوخ شده اینترنت اکسپلورر  را رها کنند. و طبق آمار اینترنت اکسپلورر ۱٫۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و این سهم به آرامی کاهش پیدا می کند.

داده های یاد شده مختص بازار دسکتاپ است. با نگاهی به همه پلتفرم ها از جمله  دسکتاپ ، تبلت و موبایل متوجه می شویم که آیفون ها و آی پد ها باعث شده اند که سافاری  با داشتن 19.03 درصد سهم در رتبه دوم قرار بگیرد. در آمار تمام پلتفرم ها، فایرفاکس با اختلاف ۰٫۲۳ درصدی در بالای اج قرار می گیرد.

ماه گذشته شنیدیم که یک باگ در ویژگی “Startup boost” وجود دارد که مانع بسته شدن مایکروسافت اج می شود و عملکرد سیستم را متوقف می کند. Startup Boost  با باز نگه داشتن پردازش های کلیدی در پس زمینه، زمان باز شدن اج را کاهش می دهد.

نظرات

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...