رمزگشایی باج افزار Bart توسط بیت دیفندر

}

ژوئن 23, 2021

بازگشایی باج افزار Bart توسط بیت دیفندر

باج افزار Bart که حتی بدون دسترسی سیستم به اینترنت شروع به رمزنگاری فایل های کاربر میکرد نیز توسط محققان لابراتوری بیت دیفندر شناسایی و کلید رمز گشای آن عرضه شد. اکنون قربانیان میتوانند با استفاده از این کلید فایل های از دست رفته ی خود را بازیابی کنند.

از آنجایی که این خانواده باج افزار برای اولین بار در ژوئن 2016 منتشر شد، بیت دیفندر تنها شرکت امنیتی میباشد که ابزار رمز گشای این خانواده باج افزار را منتشر میکند. کلید رمز گشای باج افزار Bart میتواند پسوند هایی چون bart.zip، .bart ، .Perl را باز گرداند.

Bart ransomware

این ابزار نتیجه ی همکاری موفقیت آمیز بیت دیفندر و پلیس بین الملل اروپا و رومانی میباشد.

روش کار باج افزار Bart

-نقاط بازیابی سیستم (Restore point) را حذف می کند.

-با استفاده از اطلاعات موجود در دستگاه قربانی،یک تله ایجاد می سازد تا یک کلید رمزگذاری ایجاد کند.

-اقدام به رمزنگاری فایل ها، اطلاعات و فایل ها میکند.

-از کلید اصلی برای رمزگذاری کلید مورد استفاده در رمزگذاری فایل ها استفاده می کند.

-پیام درخواست باج را نمایش می دهد.و به وبسایت .onion هدایت می شود.

ضررهای ناشی از باج افزار در سراسر جهان به یک میلیارد دلار تخمین زده شده است که کاربران و شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.با توجه به نظرسنجی بیت دیفندر تقریبا نیمی از قربانیان مبلغ 300 تا 500 دلار برای باج پرداخت می کنند.همچنین آمارها نشان می دهد که هرساله تعداد باج افزارها افزایش می دهد.

 

هم شرکت های امنیتی و هم FBI می گویند که تن به خواسته ی باج افزارها ندهید.و هزینه ها را پرداخت نکنید.زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از آن کلید رمزگشایی را دریافت کنید.و باج افزارها به فعالیت های مجرمانه ی اینترنتی دیگر ادامه می دهند.و از این طریق بودجه ی لازم برای توسعه ی باج افزارهای جدید را فراهم می کنند.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل آنتی ویروس بیت دیفندر نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات بیت دیفندر از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

مقالات مرتبط

نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر

نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر

نحوه نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر آیا می خواهید Bitdefender را روی دستگاه دیگری نصب کنید؟ اگر دستگاه فعلی خود را ریست کرده اید. و اکنون می خواهید Bitdefender را دوباره در همان دستگاه نصب کنید. و یا دستگاه ها را عوض کرده اید و می خواهید از دستگاه های اضافی محافظت...

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS این مقاله گام به گام نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS را بر روی iPhone یا iPad شما راهنمایی می کند. Bitdefender Mobile Security برای iOS بر روی هر دستگاهی با iOS 11.2 یا بالاتر کار می کند. و برای فعال شدن نیاز...

نصب بیت دیفندر روی ویندوز

نصب بیت دیفندر روی ویندوز

 نحوه نصب بیت دیفندر روی ویندوز  در این مقاله نحوه نصب بیت دیفندر روی ویندوز را بررسی می کنیم.قبل از ادامه نصب ، مطمئن شوید که رایانه شما الزامات سیستم را برآورده می کند.  به حساب مرکزی Bitdefender خود وارد شوید. اگر حساب کاربری ندارید ، لطفاً ثبت نام کنید. قبل از نصب...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال محصولات بیت دیفندربا20 درصد تخفیف با کد تخفیف padralearning