قوانین کپی رایت چیست؟

}

نوامبر 15, 2020

قوانین کپی رایت

قوانین کپی رایت

قوانین کپی رایت مجموعه ای از حقوق انحصاری است که به ناشر یا پدید آورنده یک اثر اصل و منحصر به فرد تعلق میگیرد و حقوقی از قبیل نشر،تکثیر و الگو برداری از اثر را شامل میشود.

قوانین کپی رایت در هرکشور قانون های خاص خود را دارد که آن کشور تعیین میکند . 

اگر شما قصد مهاجرت و سفر به کشورهای خارجی را دارید و میخواهید وسایل الکترونیک خود را با اطمینان خاطر به همراه ببرید و هیچ نگرانی درباره نرم افزارهای آن نداشته باشید . 

جریمه های نقض قوانین کپی رایت

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور میتوانم ویندوز کرک شده و یا نرم افزار های کرک شده را بدون اینکه برایم مشکلی بوجود آورد همراه خود ببرم ؟

اگر شما از نرم افزار کرک شده استفاده کنید و به اینترنت متصل باشید IP  شما شناسایی میشود و پیگیرد قانونی دارد . بنابراین نمیتوانید ویندوز و یا برنامه های خود را آپدیت کنید و از امکانات آن استفاده کنید.

و حتی در برخی موارد مشاهده شده است که  مسافران در فرودگاه به دلیل استفاده غیر مجاز از نرم افزار ها هزینه گزافی جریمه شده اند.

شما میتوانید بدون پرداخت هزینه گزاف جریمه و با هزینه کمتری نرم افزارهای اورجینال را خریداری کنید و درصد ریسک را برای خود کاهش دهید.

در ایالات متحده حداکثر مجازات برای حق کپی رایت  250000 دلار است یعنی هر فردی که قانون کپی رایت را دور بزند باید 250000 دلار جریمه پرداخت کند .و یا ممکن است منجر به 5 سال حبس و پرداخت 250 هزار دلار جریمه نقدی گردد.

در استرالیا جریمه نقدی برای کپی رایت برای هر فرد 17هزار دلار و برای شرکت ها 585هزار دلار است.و مدت مجازات حبس تا 5 سال است(طبق قانون کپی رایت1968)

 آیا کسی به دلیل نقض قانون کپی رایت به زندان رفته است ؟

طبق گفته های دادگستری ایالات متحده ،متخلفان نقض حق کپی رایت برای بار اول محکوم به 5 سال حبس و 250 هزار دلار جریمه نقدی میشوند و در صورت تکرار محکوم به 10 سال حبس و جریمه نقدی بیش از 250 هزار دلار میشوند.

 

چرا  نباید از نرم افزارهای غیر قانونی استفاده کرد ؟

قوانین کپی رایت

1 –    اگر اثبات شود که نرم افزاری مجوز صحیح را ندارد جریمه آن میتواند ارقام نجومی باشد و مشکلی که این موضوع پیش می آورد این است که ممکن است کسب و کار شما به خاطر این سرقت نرم افزاری دچار ورشکستگی تجاری شود.

2 –    قرار گرفتن در معرض حمله سایبری از دیگر مشکلات استفاده از نرم افزارهای غیر اورجینال است : در یک نظرسنجی جهانی نرم افزار ، تحت عنوان “نرم افزار بدون مجوز و تهدیدات امنیت سایبری” ، ارتباط بین نرم افزار بدون مجوز و بدافزار در رایانه های شخصی تأیید شده است. هرچه نرخ نرم افزار رایانه های شخصی بدون مجوز در یک کشور بالاتر باشد ، بدافزارهای بیشتری در آنجا مشاهده می شوند. به عنوان مثال ، باج افزار نوعی بدافزار است که اساساً سیستم رایانه شما را قفل می کند تا زمانی که هزینه باج پرداخت کنید.احتمالاً عاقلانه است که در صورت بروز چنین اتفاقی ، از همه کارهای خود به صورت آنلاین پشتیبانی کنید. یا بهتر این است که  فقط از نرم افزارهای کرک شده غیر قانونی کاملاً صرف نظر کنید.

3-    نرم افزارهای کرک شده بر خلاف نرم افزارهای اورجینال قابلیت به روز رسانی ندارند و با اشکالات اساسی روبرو خواهند شد . در بیشتر موارد ، با مشخص شدن مشکلات با گذشت زمان ، تولیدکنندگان نرم افزار به صورت بروزرسانی این مشکلات را  پشتیبانی می کنند. و به دلیل اینکه اکثر نرم افزارهای غیر اورجینال باید با وصله ای که توسط bootlegger داده شده کرک شوند ,بنابراین این پتچ معمولاً از بارگیری به روزرسانی نرم افزار جلوگیری می کند وبسیاری از برنامه های بدون مجوز پس از به روزرسانی بلافاصله از کار می افتند.

باید این مطلب را هم در نظر گرفت که همه ی کشورهای اتحادیه اروپا کشورهای امضا کننده کنوانسیون برن هستند که ملزم به رعایت حقوق کپی رایت میباشند.

استفاده از این قوانین با کمترین هزینه بهترین راه حل می باشد

قوانین کپی رایت

توجه کنید بدلیل اختلاف قیمت زیاد ریال با ارزهای کشور های پیشرفته شما با خرید نرم افزار های اورجینال در ایران قبل سفر یا مهاجرت در خارج  می توانید  مبالغ قابل توجهی در هزینه ای خود صرفه جویی کنید گاهی اوقات قیمت یک نرم افزار در ایران و در خارج ایران به به 200 درصد هم می رسد و. ممکن است اسن سوال برای شما پیش بیاید دلیل این اختلاف چیست
1- یکی از دلایل این است  که بدلیل عدم توانایی مادی مدم کشور های توسعه نیافته برای خرید نرم افزار ، شرکت های تولید کننده نرم افزار محصولات خود را در این کشور ها با قیمت های خیلی پایین تر میفروشند البته بعضی مواقع محدودیت هایی برای این محصولات قرار میدهند.

2- بدلیل هزینه های پایین کسب و کار و حقوق و دستمزد در این کشور نمایندگان فروش و توزیع کننده لایسنس های نرم افزار ها را سود کمتری نسبت به خارج میفروشند.

به همین دلیل بار ها مشاهده شده حتی ایرانی های خارج کشور (کسانی که به طور دائم در خارج ایران زندگی میکنند) هم هر ساله برای  خرید تمدید محصولات نرم افزاری خود به فروشگاه های ایران مراجعه می کنند.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

 

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

برای تهیه ی محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی اصالت و کارکرد به وبسایت پادراسیف مراجعه نمایید . و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

  

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + دوازده =

مقالات مرتبط

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک Apple Mac یا MacBook شما دارای دارک مود است که می تواند به شما کمک کند در شب و در نور کم بهتر کار کنید. پس از فعال شدن، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی شده به‌طور خودکار به پس‌زمینه تیره با متن سفید تغییر می‌کنند. در اینجا نحوه فعال کردن...

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید آیا رابط کاربری تاریک را به روشن ترجیح می دهید؟شما می توانید با فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید از محیط کاربری تاریک لذت ببرید. در Google Maps اندروید شما می توانید از تم روشن،تاریک، یا پیشفرض گوشی استفاده کنید.شما می...

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد شرکت ادوبی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور را معرفی کرد.که به شما امکان ایجاد تغییر در اسنادی که در فضای ابری هستند را بدون نیاز به دانلود آنها و باز کردن برنامه می دهد. این یک گام رو به جلو برای این دو برنامه است، اما در حال...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی و ضمانت کارکرد برای کاربران سایت پادرا با تخفیف

padralearning