چگونه می توان فایل pdf را امضا کرد؟
اگرچه بیشتر افراد عادت دارند اسناد کاغذی را با قلم امضا کنند اما امضای دیجیتال در موارد زیر رایج است:
-مشاغلی که ارائه ی خدمات می دهند و برای پروژه های خود نیاز به امضای دیجیتال دارند.
-کارفرمایان ممکن است از کارمندان یا مصاحبه شوندگان جدید بخواهند که توافق نامه ای را امضا کنند.
-ممکن است موجر و مستاجر بخواهند قراردادی را امضا کنند.
امضای الکترونیک و امضای دیجیتال
اگر قبلا امضای دیجیتال انجام نداده اید،ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد.درک تفاوت بین امضای الکترونیکی و امضای دیجیتال مهم است.در این مقاله امضای الکترونیکی که معادل امضای دست نویس شما است مورد بحث قرار می گیرد.این فقط یک تصویری از امضای شما درون فایل pdf است.از طرف دیگر،امضای دیجیتال از نظر رمزنگاری ایمن است و تایید میکند کسی با کلید خصوصی شما فایل را دیده است.
امضاهای دیجیتال معادل آنلاین امضای محضری است.شخص ثالث معتبری که مجوز را صادر می کند بعنوان دفتر اسناد رسمی عمل می کند و هویت شما را تایید می کند.
از آنجایی که افراد هنگام ارسال فایل ها،توقع امضای الکترونیکی را از شما دارند،بر روی این موضوع تمرکز می کنیم.Adobe Acrobat Reader بهترین برنامه برای اجرای فایل های pdf شماست.
1-فایل pdf را در Adobe Acrobat Reader باز کنید.
برروی گزینه ی File کلیک کرده و از داخل منو،open را بزنید و فایل pdf خود را انتخاب کنید.
2-در قسمت ابزارهای سمت راست گزینه ی Fill & Sign را انتخاب کنید.
اگر بخش ابزارها را مشاهده نمی کنید،کلیدهای Shift + F4 را فشار دهید.
3-گزینه ی Sign را بزنید و برای درج امضا گزینه ی Add Signature را انتخاب کنید.
4-سه گزینه برای شما نمایان می شود:Type،Draw،Image.به کمک این سه گزینه می توانید امضا را نوشته،نقاشی کنید و یا تصویر آن را قرار دهید.پس از اتمام این مرحله گزینه ی Apply را بزنید.
اگر دستگاه شما لمسی است می توانید از Draw استفاده کرده و امضای خود را به کمک موس،صفحه لمسی یا خودکار دستگاه بکشید.
5-موقعیت امضای خود را تغییر دهید و آن را در مکان مناسبی قرار دهید.
0 Comments