آپدیت KB5001330 ویندوز۱۰ باعث ایجاد صفحه آبی مرگ می‌شود

}

آوریل 28, 2021

آپدیت KB5001330 ویندوز۱۰ باعث ایجاد صفحه آبی مرگ می‌شود

آپدیت KB5001330 باعث بروز مشکلات در عملکرد ویندوز، چرخه های بوت و به وجود آمدن صفحه آبی مرگ برای برخی از کاربران شده است.

این خبر در حال انتشار است که آپدیت امنیتی ویندوز10 این هفته مشکلات قابل توجهی را برای برخی از کاربران ویندوز ایجاد کرده است. در حالی که برخی از آنها به هیچ وجه قادر به نصب آن نیستند.

این یک مسئله مهم است. زیرا آپدیت KB5001330 که برای ویندوز۱۰ نسخه‌های 20H2/2004 تعیین شده است .پنج ایراد zero-day را برطرف میکند و برخی از آسیبهای اجرای کد از راه دور را اصلاح میکند.

اما پس از عرضه این آپدیت ، مردم شروع به انتشار شکایات در تالارهای گفتگوی اینترنتی مختلف کردند .که این شکایات نشان میداد. که عده ای موفق به نصب آپدیت KB5001330 نشده اند. و گاهی اوقات مشکلات بزرگتری را مانند حلقه های بوت پایان ناپذیر و صفحه آبی مرگ را به وجود آورد .

مشکلات کاربران پس از نصب آپدیت

یکی از کاربران در subreddit ویندوز10 گفته است: من آپدیت ویندوزم را انجام دادم. و در دور باطل صفحه آبی مرگ گیر افتادم. دیگری پاسخ داد: همین مورد در ویندوز10 نسخه  Home 20H2 x64 برای من اتفاق افتاد.متوجه شدم که به من برای راه اندازی مجدد با غیرفعال کردن درایور signature enforcement امکان راه اندازی را می دهد.

در انجمن های مایکروسافت، چندین کاربر شکایاتی ارسال کرده اند. که KB5001330 به هیچ وجه نصب نمی شود. درعوض، به نظر می رسد کدهای خطایی مانند 0x800f0984 و 0x800f0922 را به دنبال دارد.

برخی از افرادی که موفق به نصب آپدیت شده اند. در subreddit ویندوز10 شکایت کرده اند که متوجه افت ناگهانی عملکرد بازی از جمله لکنت گرافیکی و افت قابل پیش بینی FPS شده اند.

راه حل رفع مشکل

اگر نگران هستید که آخرین آپدیت ویندوز10 باعث بروز مشکلاتی در دستگاه شما شود. ساده ترین کار نصب نکردن این آپدیت است.تا زمانی که مایکروسافت به این مشکلات رسیدگی کند. با توجه به شدت نقص امنیتی این وصله برطرف می شود. ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که سازنده سیستم عامل سریع عمل کند.
اگر قبلاً به روزرسانی را نصب کرده اید .و می توانید به ویندوز دسترسی پیدا کنید .اما با مشکلی روبرو هستید.بهترین راه حل احتمالاً حذف پچ و راه اندازی مجدد دستگاه است.

  • برنامه تنظیمات ویندوز10 را باز کنید.بخش تنظیمات به راحتی با باز کردن منوی start و تایپ کلمه settings پیدا می‌شود.
  • بر روی Update & Security کلیک کنید.
  • Windows Update را انتخاب کنید. و بر روی View history update کلیک کنید.
  • بر روی Uninstall updates کلیک کنید. Security Update for Microsoft Windows (KB5001330) را انتخاب کنید.
  • رایانه خود را ریست کنید.
Windows 10 update causing blue screens of death — what to do

اگر در یک حلقه بوت گیر کرده اید چه باید بکنید؟

اگر قبلاً پچ را نصب کرده اید .و رایانه شما در یک حلقه بوت گیر کرده است. دسترسی شما به ویندوز به هیچ وجه امکان پذیر نیست. شما باید اقدامات شدیدتری را امتحان کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد. طبق گزارشات، برخی از کاربران با غیرفعال کردن درایور signature enforcement ، از این حلقه فرار کرده اند.که می توانید با انتخاب Advanced Startup در زمان راه اندازی ویندوز10 و زدن دکمه عیب یابی، سپس رفتن به گزینه های Advanced و غیرفعال کردن درایور signature enforcement در Startup settings، این مشکل را رفع کنید.

‌هنوز مشخص نیست که مسائل ناشی از این آپدیت تا چه اندازه گسترده است. اما از اولین باری که مایکروسافت یک آپدیت را منتشر کرده. و باعث دردسرهای اساسی برای کاربران شده زمان زیادی گذشته است. با توجه به شدت اهمیت امنیت آپدیت KB5001330، ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که مایکروسافت به زودی به این موارد رسیدگی کند. و مشکل آپدیت ویندوز۱۰ را حل نماید.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

2 Comments

  1. رامتین

    سلام این اپدیت kb5001330 میخوام پاکش کنم به همین شکل که گفتید اما تو قسمت unistall update وجود نداره که بشه پاکش کرد چه کنم؟ گند زده تو سیستم

    Reply
    • blog admin1

      با سلام
      اگر این به روزرسانی را از قبل انجام داده باشید و پچ آن را نصب کرده باشید در لیست نمایش داده میشود.احتمالا شما این بروزرسانی را دریافت نکردید

      Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning