7 نکته برای ذخیره اطلاعات محرمانه
لو رفتن اطلاعات محرمانه یکی از دغدغه های مشاغل بزرگ و کوچک است.در اینجا نحوه ی امن نگه داشتن داده های محرمانه را مشاهده می کنیم.
نمی توانید شغلی را پیدا کنید که داده های محرمانه نداشته باشد.حتی یک شرکت کوچک هم حاوی اطلاعات شخصی کارمندان است.که این اطلاعات از لحاظ قانونی باید محرمانه باقی بماند.حتی قرارداد پیمانکارها هم ممکن است حاوی اطلاعات مهم تجاری باشد.
برای محافظت از داده ها در برابر به سرقت رفتن،7 مرحله ی زیر را دنبال کنید:
1-رمزگذاری Full Disk را در همه دستگاه ها فعال کنید.
در دستگاه هایی که اطلاعات مهم ذخیره می کنند حتما رمزگذاری FDE را فعال کنید.در اینصورت اگر دستگاه شما دست شخصی بیفتد،رمزگذاری از اطلاعات شما محافظت می کند.در ویندوز،این ابزار و قابلیت ،BitLocker نامیده می شود.در سیستم عامل macOS معادل FileVault است.FDE به طور پیشفرض در اکثر تلفن های هوشمند اندروید و اپل فعال است.مگر اینکه در موارد ضروری آن را غیرفعال کنید.
2-محدود کردن داده ها و اطلاعات محرمانه به شرکت
یکی دیگر از راه های از بین رفتن اطلاعات،سرقت فیزیکی آنها است.هارد دیسک یا فلش مموری در حالت عادی نباید از شرکت خارج شوند.اگر هم مجبور به این کار شدید،باید آن را رمزگذاری کنید.
3-داده های رمزگذاری نشده را از طریق اینترنت انتقال ندهید.
گاهی اوقات لازم است تا اطلاعات مهم را از طریق ایمیل یا اینترنت منتقل کنید .
توصیه می شود که ازانتقال اطلاعات با اینترنت جلوگیری کنید .اما در صورت نیاز،اطلاعات را رمزگذاری کنید.راحت ترین کار این است که یک رمزعبور ایجاد کنید.پس از ارسال فایل،رمزعبور را از راه دیگری برای گیرنده ارسال کنید.
4-اطلاعات حساسی که دیگر به آن نیاز ندارید را پاک کنید.
حتی اطلاعات قدیمی هم می توانند دچار مشکل نشوند و مشکل ایجاد کنند.بنابراین آن هارا کنار بگذارید.
5-فایل Backup را رمزگذاری کنید.
فایل های Backup بسیار مهم هستند اما می توانند به سرقت هم بروند.بنابراین رمزگذاری کردن آن ها بسیار مهم است.
6-ذخیره بیش از یک فایل کپی
اطلاعات محرمانه و فایل های خود را در چندین مکان مختلف ذخیره کنید . در این روش هم رمزگذاری را فراموش نکنید.
0 Comments