باز کردن فایل های مسدود در ویندوز 10

}

فوریه 07, 2021

 رفع مسدودیت فایل ها در ویندوز10

ویندوز10 دارای قابلیت Attachment Manager است.این قابلیت به شما کمک می کند که سیستم خود را در برابر فایل های آلوده و مخربی که ممکن است از طریق ایمیل دریافت کنید و یا از طریق یک لینک اینترنتی آنرا دانلود کنید محافظت کنید. اگر Attachment Manager تشخیص دهد که فایلی مخرب است،مانع از باز کردن آن فایل می شود و یا قبل از باز کردن فایل به شما هشدار می دهد.

این برنامه از یک واسط برنامه نویسی (API) به نام IAttachmentExecute برای پیدا کردن نوع فایل و پیدا کردن ارتباط آن با دیگر فایل ها استفاده می کند. زمانی که این برنامه فایل دانلود شده را بر روی دیسک دارای فرمت NTFS ذخیره می کند، فراداده (metadata) فایل مربوطه را با ناحیه ای که از آن دانلود شده است، به روزرسانی می کند. فراداده بعنوان جریان داده جایگزین (ADS) ذخیره می شوند. اگر بخواهید یک فایل دانلود شده را از حالت مسدودیت خارج کنید می توانید روی آن کلیک راست کنید و گزینه properties را انتخاب کنید. سپس تیک unblock را بزنید.

موارد زیر تعیین کننده ی جلوگیری از بازشدن فایل ها و یا هشدار دادن قبل از باز کردن فایل ها است:

– نوع برنامه ای که استفاده می کنید.

– نوع فایلی که شما دانلود می کنید و یا سعی دارید آنرا باز کنید.

– تنظیمات امنیتی ناحیه محتوای وب که فایل را از آن دانلود می کنید.

  • اینترنت
  • اینترانت محلی
  • سایت های قابل اعتماد
  • سایت های محدود شده

برنامه Attachment Manager فایل هایی که دریافت و یا دانلود می کنید را بر اساس نوع فایل و پسوند نام فایل طبقه بندی می کند.Atachment manager  فایل ها را در سه دسته ی پرخطر، خطر متوسط و کم خطر دسته بندی می کند.

High risk(پرخطر): اگر پیوست در لیست انواع پرونده های پرخطر باشد و مربوط به منطقه ی محدود شده باشد، ویندوز دسترسی کاربر به پرونده را مسدود می کند. اگر فایل از ناحیه ی اینترنت باشد، ویندوز یک اخطار امنیتی برای کاربر ارسال می کند: ویندوز دریافته است که این فایل می تواند بالقوه مضر باشد. برای کمک به حفاظت از رایانه شما، ویندوز دسترسی به این پرونده را مسدود می کند.

Moderate risk (ریسک متوسط): اگر پیوست در لیست انواع پرونده های با خطر متوسط باشد و از یک ناحیه ی محدود شده و یا اینترنت آمده باشد، ویندوز به کاربر اخطار می دهد: نشرکننده ی فایل تایید نشده است، آیا مطمئن هستید که می خواهید این نرم افزار را اجرا کنید؟

Low risk (کم خطر): اگر پیوست در لیست انواع پرونده های کم خطر باشد، ویندوز به کاربر برای دسترسی به فایل اخطار نمی دهد، صرفنظر از اینکه ناحیه اطلاعاتی فایل چیست.

پیام اخطار امنیتی باز کردن فایل (Open File-Security Warning)  یک اقدام امنیتی است که برای باز کردن فایل بر روی کامپیوتر شما درخواست اجازه می کند، فایلی که از منابع ناشناخته ای مثل اینترنت یا کامپیوتر دیگر آمده است.

برنامه اسمارت اسکرین ویندوز (windows smartscreen) و اخطار امنیتی باز کردن فایل (Open File-Security Warning) طور خودکار انواع برنامه و فایل ناشناخته را بلوکه می کنند.

توجه: تنها فایل هایی را از مسدودیت خارج کنید که به آنها اطمینان دارید و با باز کردن فایل هایی که مطمئن نیستید یا نمی شناسید امنیت کامپیوتر خود را به خطر نیندازید.

روش اول

رفع مسدودیت فایل ها از طریق Properties

1- روی فایل مسدود شده راست کلیک کنید. و یا لمس کنید و نگه دارید. سپس گزینه properties را بزنید.

2- در بخش General، تیک گزینه ی Unblock را بزنید.

نکته : اگر گزینه ی unblock وجود نداشت به این معنی است که فایل مسدود نشده است.

    Unblock File in Properties

    3- اگر حین رفع مسدودیت فایل، دیالوگ زیر ظاهر شد که UAC را چک می کند پس اگر با صورت Admin وارد شده اید دکمه Continue و سپس Yes را بزنید. در غیر اینصورت به رمز عبور administrator نیاز دارید.

    Unblock File in Properties

    روش دوم

    باز کردن فایل های مسدود در Open File-Security Warning

    1- فایل مسدود شده را اجرا کنید تا دستورالعمل هشدار امنیتی Open File-Security Warning را فعال کنید.

    2- در صفحه ای که باز می شود تیک گزینه ی Always ask before opening this file را بردارید و سپس گزینه Run را بزنید.

    Always ask before opening this file

    3- اگر حین رفع مسدودیت فایل، دیالوگ زیر ظاهر شد که UAC را چک می کند پس اگر با صورت Admin وارد شده اید دکمه Continue و سپس Yes را بزنید. در غیر اینصورت به رمز عبور administrator نیاز دارید.

    روش سوم

    باز کردن فایل های مسدود در اسمارت اسکرین ویندوز

    1- فایل مسدود شده را باز کنید تا پنجره اسمارت اسکرین باز شود.

    2- روی لینک More info کلیک کنید.

    More info

    3- گزینه ی Run anyway را بزنید تا برنامه اجرا شود.

    Run anyway

    جدیدترین مقالات

    ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

    پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

     

    برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

     

    نظرات کاربران

    0 Comments

    Submit a Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده + 20 =

    مقالات مرتبط

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11 اگر روی لینک ایمیل در ویندوز 11 کلیک کنید. و کلاینت ایمیل اشتباهی ظاهر شود. می توانید به راحتی برنامه ایمیل پیش فرض را تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است یک سفر سریع به تنظیمات ویندوز است. در این مقاله نحوه تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز...

    پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

    خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning