تغییر تنظیمات power plan در ویندوز10

}

فوریه 04, 2021

چگونه تنظیمات Power Plan را در ویندوز10 تغییر دهیم؟

Power plan مجموعه ای از تنظیمات سخت افزاری و سیستمی است که نحوه استفاده از برق رایانه شما را مدیریت می کند. Power plan می تواند به شما در صرفه جویی در انرژی، به حداکثر رساندن عملکرد سیستم یا رسیدن به تعادل بین این دو کمک کند.

همه کاربران قادر به ایجاد تغییر در تنظیمات Power plan هستند.

تغییراتی که در Power plan ایجاد شده است، روی همه کاربرانی که همان Power plan را به عنوان Power plan  پیش فرض خود انتخاب کرده اند، تأثیر خواهد گذاشت.

ویندوز10  برنامه های پیش فرض زیر را ارائه می دهد.

  • Balanced : در صورت نیاز عملکرد کامل و در صورت عدم نیاز صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه می دهد. این بهترین Power plan برای اکثر مردم است.
  • Power saver : با کاهش عملکرد کامپیوتر و روشنایی صفحه، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، این طرح می تواند به شما کمک کند با یک بار شارژ باتری بیشترین بهره را ببرید.
  • High performance : روشنایی صفحه را به حداکثر می رساند. همچنین ممکن است عملکرد رایانه را افزایش دهد. این طرح انرژی بسیار بیشتری را مصرف می کند.بنابراین باتری لپ تاپ شما در حین شارژدهی مدت طولانی دوام نخواهد آورد.
  • Ultimate Performance : فقط با نسخه 1708 ویندوز10 این گزینه در دسترس است. عملکرد نهایی را در رایانه های شخصی با پیکربندی بالا ارائه می دهد.به طور مستقیم در power اجرا می شود.این حالت در سیستم هایی که باتری استفاده می کنند مناسب نیست، زیرا باتری بسیار سریع تخلیه می شود. همچنین عمر باتری شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • Custom power plan : این موارد تنها درصورتی موجود است که سازنده رایانه شخصی شما (OEM) power plan .اضافی را ارائه دهد و یا اینکه شما یک power plan سفارشی ایجاد کنید. اینها برای همه کاربران در دسترس است.

این آموزش به شما نشان میدهد که چگونه می توانید تنظیمات power plan را که میخواهید سفارشی کنید را در ویندوز10 تغییر دهید .

نحوه تغییر تنظیمات Power Plan از طریق Power Options

1-برای باز کردن Power Options یکی از مراحل 2 یا 3 یا 4 یا 5 را دنبال کنید.

2-روی آیکن Power کلیک راست کنید. روی گزینه های Power Options کلیک کنید و به مرحله 6 زیر بروید.

open_Power_Options.
3-Control Panel را باز کنید. روی نماد Power Options کلیک کنید و به مرحله6 زیر بروید.

4-کلیدهای Win+X را فشار دهید.روی نماد Power Options کلیک کنید و به قسمت اول مرحله5 بروید.

Win+X_Power_Options
5-Settings را باز کنید و روی  System کلیک کنید.

  • روی Power Sleep در سمت چپ کلیک کنید. روی پیوند Additional power settings در  زیر Related settings در سمت راست کلیک کنید و به مرحله6 زیر بروید.
Open_Power_Options_from_Settings
6-روی پیوند Change plan settings کلیک کنید .
Power_Options
7-روی پیوند Change advanced power settings کلیک کنید.
Edit_Plan_Settings_on_battery
Edit_Plan_Settings
8-اکنون می توانید برای تنظیم نیازهای خود تغییرات را ایجاد کنید. بعد از اتمام، روی Okکلیک کنید.

نکته : اگر رایانه ای دارید که دارای باتری است (لپ تاپ یا تبلت)  یا به UPS متصل هستید، می توانید این تنظیمات را برای زمانی که رایانه روی باتری است و متصل است تغییر دهید.

Advanced_Power_Options

نحوه تغییر تنظیمات مربوط به screen و sleep در Active Power Plan از طریق Settings

1-Settings را باز کنید و روی  System کلیک کنید.

2-روی Power&sleep در سمت چپ کلیک کنید. تنظیمات Screen and Sleep را برای آنچه برای power plan فعلی خود می خواهید تنظیم کنید.

3-پس از اتمام، اگر دوست دارید می توانید Settings را ببندید.

Settings_Power&Sleep

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning