حفاظت در زمان واقعی در بیت دیفندر

}

سپتامبر 11, 2021

حفاظت در زمان واقعی در بیت دیفندر چیست؟

Bitdefender Shield ، ویژگی حفاظت در زمان واقعی در بیت دیفندر (real-time protection) است. این ویژگی با اسکن کلیه ی  دسترسی ها به فایل ها و پیام های ایمیل ، در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات بدافزار،  محافظتی مداوم را ارائه می دهد.

تنظیمات پیش فرض حفاظت در زمان واقعی،  باعث ایجاد محافظت خوبی در برابر بدافزارها میشوند. و تأثیر بسیارکمی بر عملکرد اجرایی سیستم دارند. به عنوان مثال ، هنگامی که یک سند ورد را باز می کنید. و یا پیامی از طریق ایمیل دریافت می کنید . بیت دیفندر آنرا برای پیدا کردن تهدیدات شناخته شده، اسکن می کند.

کاربران حرفه ای ممکن است تمایل به استفاده از تنظیمات اسکن ارائه شده توسط بیت دیفندرداشته باشند. می توانید با ایجاد یک سطح حفاظت سفارشی، تنظیمات حفاظت در زمان واقعی را با جزئیات پیکربندی کنید.

نحوه پیکربندی تنظیمات پیشرفته ی حفاظت در زمان واقعی در بیت دیفندر

1- در منوی ناوبری در رابط کاربری بیت دیفندر بر روی Protection (حفاظت ) کلیک کنید.

2- در پنجره ANTIVIRUS ، روی Open (باز کردن) کلیک کنید.

3- در تب Advanced ، می توانید تنظیمات اسکن را بطور دلخواه، پیکربندی کنید.

  • فقط برنامه های کاربردی را اسکن کن ( Scan only applications)

 می توانید Bitdefender را طوری تنظیم کنید. که فقط اپلیکیشن هایی که اجازه ی دسترسی به آنها داده میشود را اسکن کند.

  • برنامه های بالقوه ناخواسته را اسکن کن ((Scan potentially unwanted applications.

برای اسکن برنامه های ناخواسته ، این گزینه را انتخاب کنید. یک برنامه ی کاربردی بالقوه ناخواسته (PUA) یا برنامه بالقوه ناخواسته (PUP)، نرم افزاری است که معمولاً همراه با نرم افزارهای  رایگان ارائه می شود . و بصورت پاپ آپ ها نمایش داده می شود .و یا نوار ابزار را در مرورگر پیش فرض سیستم نصب میکند.برخی از آنها صفحه اصلی یا موتور جستجو را تغییر می دهند. در حالی که برخی دیگر فرآیندهای زیادی را در پس زمینه اجرا می کنند. که باعث کند شدن رایانه شما یا نمایش تبلیغات بسیاری می شود. این برنامه ها بدون رضایت شما نصب می شوند. (به آنها adware هم گفته می شود.) یا به طور پیش فرض در کیت نصب سریع (پشتیبانی از تبلیغات) گنجانده می شود.

  • اسکریپت ها را اسکن کن (Scan scripts)

 قابلیت اسکن اسکریپت ها به Bitdefender اجازه می دهد تا اسکریپت ها و اسناد اداری PowerShell را که ممکن است حاوی بدافزارهای مبتنی بر اسکریپت باشند ، اسکن کنید.

  • آنچه در شبکه به اشتراک گذاشته می شود را اسکن کن (Scan network shares )

 برای دسترسی ایمن به شبکه از راه دور از طریق دستگاهتان ، توصیه می کنیم گزینه Scan network shared را فعال نگه دارید.

  • بایگانی ها را اسکن کن(Scan archives)

اسکن در بایگانی ها یک فرایند کند است. و به منابع یا زمان قابل توجهی از سیستم نیاز دارد . بنابراین برای حفاظت در زمان واقعی توصیه نمی شود. بایگانی های حاوی فایل های آلوده تهدیدی مستقیم برای امنیت سیستم شما نیستند. تهدید فقط در صورتی بر سیستم شما تأثیر می گذارد که فایل آلوده از بایگانی خارج شده باشد. و بدون فعال سازی حفاظت در زمان واقعی اجرا شود.

اگر تصمیم دارید از این گزینه استفاده کنید . آن را روشن کنید. و سپس نوار لغزنده را در امتداد مقیاس بکشید تا بایگانی های بزرگتر از مقدار مگابایت (MB) اسکن نشوند.

  • بخش های بوت را اسکن کن (Scan boot sectors. )

 می توانید Bitdefender را طوری تنظیم کنید که بخش های بوت هارد دیسک را اسکن کند . این بخش از هارد دیسک شامل کد رایانه ای است که برای شروع فرآیند بوت لازم است. وقتی تهدیدی به بخش بوت وارد می شود ، ممکن است درایو غیرقابل دسترسی شود. و شما نتوانید سیستم خود را راه اندازی کنید. و به داده های خود دسترسی پیدا کنید.

  • فقط فایلهای جدید و تغییر یافته را اسکن کن (Scan only new and modified files)

  با اسکن فقط فایل های جدید و تغییریافته، می توانید پاسخگویی کلی سیستم را با حداقل جابجایی های امنیتی تا حد زیادی بهبود بخشید.

  • کی لاگر ها را اسکن کن (Scan keyloggers.)

 این گزینه را انتخاب کنید تا سیستم شما را برای برنامه های keylogger اسکن کند. Keylogger آنچه را که روی صفحه کلید خود تایپ می کنید ضبط می کند. و گزارش ها را از طریق اینترنت برای شخص مخرب (هکر) ارسال می کند. یک هکر می تواند اطلاعات حساس را از داده های سرقت شده مانند شماره حساب بانکی و گذرواژه ها کشف کند. و از آن برای به دست آوردن مزایای شخصی استفاده کند.

  • اسکن زود هنگام بوت

گزینه Early Boot Scan را انتخاب کنید. تا سیستم شما هنگام راه اندازی پس از بارگیری همه خدمات مهم آن ، اسکن شود. وظیفه این ویژگی بهبود تشخیص تهدیدات در هنگام راه اندازی سیستم و زمان بوت سیستم شما است.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل آنتی ویروس بیت دیفندر نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات بیت دیفندر از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =

مقالات مرتبط

نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر

نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر

نحوه نصب بیت دیفندر روی دستگاه دیگر آیا می خواهید Bitdefender را روی دستگاه دیگری نصب کنید؟ اگر دستگاه فعلی خود را ریست کرده اید. و اکنون می خواهید Bitdefender را دوباره در همان دستگاه نصب کنید. و یا دستگاه ها را عوض کرده اید و می خواهید از دستگاه های اضافی محافظت...

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS

نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS این مقاله گام به گام نحوه نصب Bitdefender Mobile Security برای iOS را بر روی iPhone یا iPad شما راهنمایی می کند. Bitdefender Mobile Security برای iOS بر روی هر دستگاهی با iOS 11.2 یا بالاتر کار می کند. و برای فعال شدن نیاز...

نصب بیت دیفندر روی ویندوز

نصب بیت دیفندر روی ویندوز

 نحوه نصب بیت دیفندر روی ویندوز  در این مقاله نحوه نصب بیت دیفندر روی ویندوز را بررسی می کنیم.قبل از ادامه نصب ، مطمئن شوید که رایانه شما الزامات سیستم را برآورده می کند.  به حساب مرکزی Bitdefender خود وارد شوید. اگر حساب کاربری ندارید ، لطفاً ثبت نام کنید. قبل از نصب...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال محصولات بیت دیفندربا20 درصد تخفیف با کد تخفیف padralearning