فعالسازی HDR در ویندوز11

}

دسامبر 08, 2021

فعالسازی HDR در ویندوز11

ویندوز11 هم مانند ویندوز10 از خروجی HDR پشتیبانی می کند.برخلاف ویندوز10، HDR در ویندوز11 بهتر عمل می کند.چند روش برای فعالسازی HDR در ویندوز11 وجود دارد که به آنها اشاره میکنیم.

HDR یکی از ویژگی های صفحه نمایش است.به عبارت دیگر تلویزیون یا مانیتور شما باید قابلیت فیزیکی لازم برای نمایش تصاویر HDR را داشته باشد.در ویندوز11 برای عملکرد HDR به چند مورد نیاز دارید:

نمایشگر HDR با پشتیبانی از HDR10 standard.

حداقل به یک کابل DisplayPort 1.4 یا HDMI2.0 و یک GPU که از آن پشتیبانی کند نیاز دارید.

یک GPU PlayReady 3.0.

اگر شما میخواهید HDR را فعال کنید و این گزینه را نمیبینید،یکی از قطعات پازل کامل نیست.

 

فعالسازی HDR در ویندوز11 با استفاده از کلیدهای میانبر کیبورد

ساده ترین راه برای فعال کردن HDR در ویندوز 11 استفاده از میانبر صفحه کلید است.از انجایی که گاهی اوقات دسکتاپ با HDR روشن،خوب بنظر نمیرسد،روش های خاموش و روشن کردن آن را نشان می دهیم.

کلید میانبر، Windows+Alt+B است.هنگامی که این کلیدها را فشار دهید ممکن است صفحه نمایش برای یک ثانیه سیاه شود.وقتی مجدد روشن شد احتمالا مانند تصویر زیر است:

HDR indicator

اکنون رنگ های دسکتاپ شما شفاف تر بنظر می رسند.

فعالسازی HDR در تنظیمات ویندوز11

روش دوم فعالسازی HDR در ویندوز11 از طریق تنظیمات صفحه نمایش است.در یک نقطه از دسکتاپ راست کلیک کرده و از منو،گزینه Display Settings را انتخاب کنید.

display setting desktop

پس از ورود به تنظیمات،مطمئن شوید که مانیتور صحیح را انتخاب کرده اید.

display setting

به سمت پایین بروید تا گزینه Use HDR را پیدا کنید.

HDR toggle

برای فعال و غیرفعال کردن HDR ،گزینه آن را فعال کنید.اگر میخواهید تنظیمات پیشرفته را ببینید بر روی فلش کنار کلیک کنید.

Windows-11-Advanced-HDR-Settings (1)

در این صفحه می‌‌توانید پیش ‌نمایش HDR را روی دستگاهتان ببینید و می‌توانید بخش ‌های HDR را فعال یا غیر فعال کنید. مثلا حتی اگر HDR روشن باشد، می‌توانید پخش ویدیوی زنده را روی SDR تنظیم کنید.

Auto HDR قابلیت Xbox بود که راهش را به ویندوز 11 هم باز کرد. ویندوز می‌کوشد بازی‌های غیر HDR را به HDR ترجمه کند. گاهی اوقات جواب می‌دهد، اما گاهی اوقات اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین اگر بازی‌‌های غیر HDR با HDR عجیب می‌شوند، می‌توانید اینجا Auto HDR را خاموش کنید.

فعالسازی HDR داخل برنامه‌ها

بعضی از ویدیوگیم هایی که از HDR پشتیبانی می کنند، امکان خاموش و روشن کردن HDR را نیز (با یک منوی ورودی) دارند. به عناون مثال این اسکرین شات از Doom Eternal منوی ورودی ای را نشان می دهد که با آن می توانید HDR را خاموش و روشن کنید.

Doom-Windows-11-HDR-Toggle

قابلیت مفیدی است چون به این معنی است که برای انجام تنظیمات لازم نیست از بازی خارج شوید. حالا آماده‌اید که سوییچ HDR را فارغ از کاری که انجام می‌دهید بچرخانید.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning