معرفی Windows Security و فعال کردن آنتی ویروس داخلی ویندوز 10

}

فوریه 11, 2021

امنیت کامل با ویندوز سکیوریتی

Windows Security (امنیت ویندوز) موجود در ویندوز 10، آنتی ویروسی است که جدیدترین و بروزترین حفاظت را برای ویندوز فراهم میکند. از لحظه ای که شروع به استفاده از ویندوز 10 کردید، ویندوز سکیوریتی به طور موثر از شما محافظت میکند. Windows Security ، ویندوز را  به منظور یافتن بدافزارها( نرم افزارهای مخرب)، ویروس ها و خطرات امنیتی اسکن میکند. بروز رسانی ها ی ویندوز سکیوریتی بصورت خودکار  اجرا میشوند که سیستم شما را در برابر خطرات امن نگه میدارد.

Windows Security

ویندوز 10 در حالت S

اگر ویندوز 10 را در حالت S اجرا کنید ، برخی از ویژگی ها کمی متفاوت خواهند بود. این حالت ساده سازی شده است و فضای کمتری برای امنیت دارد. بنابراین منطقه حفاظت از ویروس و تهدید شامل گزینه های کمتری هستند. اما نگران نباشید – امنیت داخلی این حالت به طور خودکار از اجرای ویروس ها و تهدیدهای دیگر بر روی دستگاه شما جلوگیری می کند. همچنین به صورت خودکار به روزرسانی های امنیتی را دریافت خواهید کرد.

اطلاعات امنیتی مهم

  • امنیت ویندوز در داخل ویندوز 10 تعبیه شده است و شامل یک برنامه ی آنتی ویروس به  نام Microsoft Defender Antivirus  است. ( در نسخه های قبلی ویندوز 10، نام امنیت ویندوز Windows Defender Security Center نامیده میشد.)
  • Microsoft Defender Antivirus بطور خودکار هر زمانی که برنامه ی آنتی ویروس دیگری را نصب و فعال کنید، خاموش خواهد شد. و در صورت حذف کردن آن آنتی ویروس، بطور خودکار دوباره روشن میشود.
  • برای تغییر حساب کاربری خود به حساب مدیر ، به مقاله ی آموزش ساخت یوزر ادمین و اکانت لوکال در ویندوز10 مراجعه کنید.

ویژگی های Windows Security و شخصی سازی آن

Windows Security پایگاهی برای مدیریت ابزارهایی است که از دستگاه و داده های شما محافظت می کنند:

  • محافظت در برابر ویروس و تهدید. تهدیدهای دستگاه خود را کنترل کنید ، اسکن ها را انجام دهید و برای کمک به شناسایی جدیدترین تهدیدها ، به روزرسانی کنید. (اگر Windows 10 را در حالت S اجرا می کنید ، برخی از این گزینه ها در دسترس نیستند).
  • محافظت از حساب کاربری. به گزینه های ورود به سیستم و تنظیمات حساب ، از جمله Windows Hello و قفل پویا دسترسی خواهید داشت.
  • فایروال و محافظت از شبکه: تنظیمات فایروال را مدیریت کنید و آنچه در شبکه ها و اتصالات اینترنت شما اتفاق می افتد را کنترل کنید.
  • کنترل برنامه های کاربردی و مرورگرها: برای کمک به محافظت از دستگاه خود در برابر برنامه ها ، فایل ها ، سایت ها و بارگیری های خطرناک ، تنظیمات مربوط به SmartScreen Microsoft Defender را به روز کنید. حفاظتی برتر در اختیار شماست و می توانید تنظیمات محافظتی دستگاه های خود را شخصی سازی کنید.
  • امنیت دستگاه: برای کمک به محافظت از دستگاه خود در برابر حملات نرم افزارهای مخرب ، گزینه های امنیتی داخلی را مرور کنید.
  • عملکرد و سلامت سیستم: اطلاعات وضعیت مربوط به سلامت عملکرد دستگاه خود را مشاهده کرده و با جدیدترین نسخه ویندوز10 دستگاه خود را تمیز و به روز نگه دارید.
  • گزینه های خانوادگی. فعالیت آنلاین فرزندان و دستگاههای موجود در خانه را پیگیری کنید.

با ویژگی های Windows Security که نام برده شد، می توانید نحوه محافظت از دستگاه خود را شخصی سازی کنید. . برای این کار، مسیر زیر را دنبال کنید:

Start   > Settings   > Update & Security > Windows Security .

 سپس ویژگی ای که قصد تغییر در آن را دارید انتخاب کنید.

رنگ آیکون های وضعیت سطح ایمنی شما را نشان می دهد:
  • رنگ سبز به این معنی است که دستگاه شما به خوبی محافظت شده است و اقدامات پیشنهادی برای آن وجود ندارد.
  • رنگ زرد به این معنی است که توصیه ایمنی برای شما وجود دارد.
  • رنگ قرمز نشان هشدار برای توجه فوری شما است.

اجرای اسکن برای پیدا کردن بدافزارها بصورت دستی

اگر کمان میکنید که پوشه  و یا فایل خاصی درون سیستم شما آلوده است، بر روی آن فایل یا پوشه ی خاص کلیک راست کرده و سپس Scan with Microsoft Defender را بزنید.

اگه گمان میکنید که سیستم شما آلوده به بدافزار یا ویروس است، باید سیستم را به روش سریع اسکن کنید. اجرای اسکن به روش  quick scan خیلی از اجرای یک اسکن کامل بر روی کل فایل ها و فولدرهای شماسریعتر است.

اجرای اسکن سریع در Windows Security

  • از مسیر Start  > Settings   > Update & Security > Windows Security  به قسمت  Virus & threat protection بروید.
  • در زیر Current threats، Quick scan را انتخاب کنید. ( در ورژن های قبلی ویندوز10 در زیر Threat history ، Scan now را بزنید.)

اگر در اسکن مشکلی یافت نشد ، اما همچنان نگران هستید ، ممکن است بخواهید دستگاه خود را با دقت بیشتری بررسی کنید.

اجرای اسکن پیشرفته در Windows Security

  • از مسیر Start  > Settings   > Update & Security > Windows Security  به قسمت  Virus & threat protection بروید.
  • در زیر Current threats، Scan options را انتخاب کنید. ( یا در ورژن های قبلی ویندوز10 ، زیر Threat history ، Run a new advanced scan را انتخاب کنید.)
  • یکی از این سه گزینه برای اسکن را انتخاب کنید:
    1. Full scan (پرونده ها و برنامه هایی را که در حال حاضر بر روی دستگاه شما در حال اجرا هستند بررسی میکنید.)
    2. Custom scan (پرونده ها یا پوشه های خاص را اسکن کنید.)
    3. Microsoft Defender Offline scan (اگر دستگاه شما به ویروس یا بدافزار آلوده شده است یا احتمالاً ممکن است آلوده شود ، این اسکن را انجام دهید.)
  • Scan now را انتخاب کنید.

توجه: به دلیل امنیت ساده ، اگر Windows 10 را در حالت S اجرا می کنید ، این فرآیند در دسترس نیست.

     زمانبندی اسکن برنامه ها

    • دکمه ی Start  را بزنید، سپس در قسمت جستجو ،  schedule tasks را  تایپ کنید. در بین نتایج جستجو Task Scheduler را انتخاب کنید.
    • در پنجره سمت چپ ، پیکان (>) کنار Task Scheduler Library را انتخاب کنید تا باز شود ، همین کار را با Microsoft> Windows انجام دهید و سپس به پایین پیمایش کنید و پوشه Windows Defender را انتخاب کنید.
    • در پنجره بالا- وسط ، Windows Defender Scheduled Scan را انتخاب کنید. (نشانگر موس را برای دیدن نام کامل روی گزینه ها قرار دهید)
    • در بخش Actions در سمت راست ، به پایین پیمایش کنید و سپس Properties را انتخاب کنید.
    • در پنجره باز شده ، تب Triggers را انتخاب کرده و سپس New را انتخاب کنید.
    • زمان و فرکانس دلخواه خود را تنظیم کنید و سپس OK را انتخاب کنید.
    • برنامه زمانبندی را مرور کرده و OK را انتخاب کنید.

    توجه: به دلیل امنیت ساده ، اگر Windows 10 را در حالت S اجرا می کنید ، این فرآیند در دسترس نیست.

     

    چگونه محافظت در زمان واقعی Microsoft Defender Antivirus را خاموش یا روشن کنید

    • از مسیر Start  > Settings   > Update & Security > Windows Security  به قسمت  Virus & threat protection > Manage settings بروید. ( در نسخه های قبلی ویندوز، Virus & threat protection > Virus & threat protection settings را بزنید.)
    • وضعیت Real-time protection را به Off تغییر دهید و سپس برای تایید Yes  را بزنید.

    جدیدترین مقالات

    ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

    پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

     

    برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

     

    نظرات کاربران

    0 Comments

    Submit a Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − نوزده =

    مقالات مرتبط

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

    روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

    نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

    تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11 اگر روی لینک ایمیل در ویندوز 11 کلیک کنید. و کلاینت ایمیل اشتباهی ظاهر شود. می توانید به راحتی برنامه ایمیل پیش فرض را تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است یک سفر سریع به تنظیمات ویندوز است. در این مقاله نحوه تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز...

    پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

    خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning