نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS5

}

اکتبر 09, 2021

چگونه در PS5 از ماوس و کیبورد استفاده کنیم؟

استفاده از کنترلر DualSense PS5 برای تایپ کردن پسورد و جستجوی محتوا در برنامه ها دشوار است. با این حال ، می توانید کیبورد و ماوس را برای سهولت کار متصل کنید. و چند بازی انجام دهید. در این مقاله نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS5 را به شما آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید اگر یک بازی به طور خاص از کیبورد و ماوس به عنوان دستگاه های ورودی پشتیبانی نکند نمی توانید از آنها استفاده کنید. همچنین ، در زمان نوشتن در سپتامبر 2021 هیچ بازی PS5 از کیبورد و ماوس پشتیبانی نمی کرد. بنابراین شما محدود به انتخاب بازی های PS4 هستید که با PS5 سازگار هستند. و از برنامه هایی مانند Netflix ، YouTube ، Spotify و غیره استفاده می کنند.

نحوه اتصال کیبورد و ماوس به PS5

PS5 از طیف گسترده ای از کیبوردها و ماوس های سیمی ، بی سیم یا بلوتوثی پشتیبانی می کند. ساده ترین راه برای شروع اتصال کیبورد و ماوس به PS5 از طریق USB است. می توانید کیبورد و ماوس سیمی را به درگاه های USB پشت کنسول وصل کنید. همچنین ، در صورت کمبود پورت ، می توانید به جای آن یک هاب USB را وصل کنید .و کیبورد و ماوس خود را به آن متصل کنید.

Connecting a Keyboard and Mouse to PS5
برای یک ظاهر تمیزتر روی میز ، می توانید یک کیبورد یا ماوس بلوتوث بی سیم را به PS5 متصل کنید. در اینجا نحوه اتصال کیبورد یا ماوس بلوتوثی به PS5 به شما آموزش داده می شود.

نحوه اتصال کیبورد و ماوس بلوتوثی به PS5

در PS5 خود ، آیکن Settings  به شکل چرخ دنده را از گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید تا باز شود.
Connecting a Keyboard and Mouse to PS5

به پایین بروید. و Accessories را انتخاب کنید تا باز شود.

Connecting a Keyboard and Mouse to PS5
در قسمت General گزینه  Bluetooth Accessories را انتخاب کنید.
Connecting a Keyboard and Mouse to PS5
اکنون ، کیبورد یا ماوس بلوتوثی خود را در حالت pairing قرار دهید تا به کنسول متصل شود.

پس از اتصال هر یک از آنها ، می توانید به بخش Keyboard یا Mouse در Accessories بروید . تا تغییرات بیشتری روی آنها بدهید. گزینه Keyboard به شما امکان می دهد key repeat و delay rate را انتخاب کنید. برای ماوس ، می توانید آن را علاوه بر انتخاب سرعت اشاره گر ، چپ دست یا راست دست تنظیم کنید.

نکته مهم 

اتصال با کیبورد یا ماوس بلوتوث ممکن است گاهی اوقات به حد مطلوب نرسد. بنابراین ، می توانید از کیبورد یا ماوس بی سیم که مجهز به دانگل USB بی سیم 2.4 گیگاهرتز است ، استفاده کنید. به عنوان مثال ، گیرنده USB متحد کننده Logitech می تواند برای اتصال آسان ماوس یا کیبورد Unifying سازگار باشد. همچنین ، لیست Reddit از کیبوردهای بی سیم و ماوس هایی را که برای صرفه جویی در تلاش خود با PS5 کار می کنند ، بررسی کنید.

استفاده از کیبورد و ماوس با PS5

فقط می توانید از کلیدهای جهت دار برای حرکت سریع بین منوها و تنظیمات رابط PS5 استفاده کنید. بقیه کلیدها به وارد کردن پسورد، چت با دوستان یا جستجوی محتوا در Netflix ، YouTube ، Spotify و سایر برنامه ها کمک می کند. متأسفانه PS5 مرورگر اختصاصی ندارد. بنابراین نمی توانید آدرس وب سایت را برای مرور وب تایپ کنید.

در مورد بازی ، پشتیبانی از کیبورد و ماوس فقط برای چند بازی مانند Call of Duty Cold War ، Call of Duty Warzone ، Final Fantasy XIV ، Overwatch ، The Elder Scrolls Online و چند بازی دیگر کار می کند. بنابراین حداقل در آن بازی ها می توانید از هدف و حرکات دقیق با کیبورد و ماوس خود لذت ببرید.

کاملاً به توسعه دهندگان بازی بستگی دارد که از پشتیبانی کیبورد و ماوس در بازی های بعدی PS5 استفاده کنند. تا زمانی که این اتفاق بیفتد یا نباشد ، از استفاده از کیبورد و ماوس در کنار برخی بازی ها و دور زدن کنسول لذت ببرید.

منبع : How To Geek

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − دو =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11 اگر روی لینک ایمیل در ویندوز 11 کلیک کنید. و کلاینت ایمیل اشتباهی ظاهر شود. می توانید به راحتی برنامه ایمیل پیش فرض را تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است یک سفر سریع به تنظیمات ویندوز است. در این مقاله نحوه تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز 10 به  همراه کد تخفیف padralearning