نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز11

}

نوامبر 01, 2021

نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز11

پرینتر را می توان به صورت دستی یا خودکار اضافه کرد.در این مقاله قصد داریم نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز11 را به این دو روش به شما آموزش دهیم.

نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز11 به روش خودکار

اگر ویندوز بتواند پرینتر را به طور خودکار شناسایی کند. نصب آن فقط چند دقیقه طول می‌کشد و واقعاً کاری جز کلیک کردن روی چند دکمه لازم نیست.

  • Settings را باز کنید. برای این کار روی منوی استارت کلیک کنید.سپس Settings را انتخاب کنید.
  • به مسیر Bluetooth & devices > Printers & scanners بروید.
  • Add device را انتخاب کنید. چند ثانیه صبر کنید تا ویندوز مکان پرینتر را پیدا کند. و سپس Add device را در کنار دستگاهی که می‌خواهید نصب کنید انتخاب کنید.
How to Add a Printer to Windows 11

نکته 

 اگر پرینتر شما قدیمی است. احتمالاً در لیست نشان داده نمی شود، بنابراین به جای آن گزینه Add manually را انتخاب کنید. و سپس My printer is a little older. Help me find it  را انتخاب کنید .برای راهنمایی بیشتر در مورد افزودن پرینتری که در فهرست نیست، دستورالعمل‌های نحوه افزودن دستی پرینتر را دنبال کنید.

  • صبر کنید تا پرینتر نصب شود. هر پرینتر و اسکنر دیگری که قبلاً استفاده کرده اید، در لیست نشان داده می‌شود.

نحوه اضافه کردن پرینتر به ویندوز11 به روش دستی

اگر سیستم شما پرینتر را به طور خودکار تشخیص نمی دهد، باید آن را به صورت دستی اضافه کنید.

  • Settings را باز کنید . و به Bluetooth & devices > Printers & scanners > Add device بروید.
  • چند ثانیه منتظر بمانید تا ویندوز به طور خودکار مکان پرینتر را پیدا کند. وقتی لینک Add manually را مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید.
How to Add a Printer to Windows 11
  • بسته به موقعیت شما و نحوه اتصال به پرینتر، چندین گزینه در اینجا وجود دارد.

هر پنج گزینه برای پرینترهای بی سیم یا متصل به شبکه کار می کنند. اگر پرینتر شما به صورت محلی/مستقیم به رایانه شما متصل است. Add a local printer or network printer with manual settings  را انتخاب کنید . و سپس Next را انتخاب کنید.

How to Add a Printer to Windows 11
  • پورتی که پرینتر به آن متصل است را انتخاب کنید. و سپس Next را انتخاب کنید.

اگر از طریق USB متصل است، آن را از لیست انتخاب کنید. همچنین گزینه هایی برای پورت های موازی (LPT) و سریال (COM) وجود دارد.

How to Add a Printer to Windows 11
  • گزینه های بعدی شما برای نصب درایور پرینتر است. اگر پرینتر دارای دیسکی است که شامل درایور است، برای جستجوی آن، گزینه Have Disk را انتخاب کنید. در غیر این صورت، Windows Update را انتخاب کنید.
How to Add a Printer to Windows 11
  • صبر کنید تا ویندوز لیستی از گزینه ها را بیاورد. صفحه ای با پیام Windows is updated list of printer را می بینید. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
  • سازنده پرینتر را از ستون سمت چپ و سپس مدل را از ستون سمت راست انتخاب کنید. Next را انتخاب کنید.
How to Add a Printer to Windows 11
  • یک نام برای پرینتر تایپ کنید. و سپس Next را انتخاب کنید.
How to Add a Printer to Windows 11

نکته 

 اگر صفحه ای می بینید که از شما می پرسدکه از کدام نسخه درایور استفاده می کنید. Replace the current driver  را انتخاب کنید. با این حال، اگر مطمئن هستید که درایور نصب شده درست است، استفاده از درایوری که در حال حاضر نصب شده است را انتخاب کنید.

  • صبر کنید تا پرینتر در ویندوز11 نصب شود.
  • گزینه Do not share this printer را انتخاب کنید. و سپس Next را انتخاب کنید. البته، مگر اینکه بخواهید آن را با سایر دستگاه های موجود در شبکه خود به اشتراک بگذارید، در این صورت Share this printer را انتخاب کنید. و آن جزئیات را پر کنید.
How to Add a Printer to Windows 11
  • اکنون باید یک success page را ببینید. اگر می‌خواهید پرینتر را آزمایش کنید، گزینه Print a test page را انتخاب کنید. در غیر این صورت Finish را انتخاب کنید. تا پرینتر را در لیست دستگاه‌های خود ببینید.

منبع مقاله : LIFE WIRE

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 16 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning