نحوه محاسبه و اضافه کردن ساعت به اکسل
اکسل می تواند با انواع داده ها کار کند. اعداد، درصد ها، کسرها، ارز، تاریخ، زمان . و شما باید برای اکسل مشخص کنید که داده های ورودی از چه نوعی هستند.
ما در اینجا قصد داریم دو مورد را به شما آموزش دهیم.نحوه اضافه کردن ساعت به اکسل، به عنوان مثال، چگونه به اکسل بگویید که مقداری که وارد کرده اید عدد نیست بلکه مقدار زمان است .و نحوه جمع ساعات در اکسل.
1- نحوه اضافه کردن ساعت به اکسل
برای وارد کردن داده با فرمت زمان در اکسل، باید موارد زیر را انجام دهید.
- اکسل را باز کنید.
- داخل یک سلول کلیک کنید. و زمان را با فرمت hh: mm: ss وارد کنید.
- سلول را انتخاب کنید (یا اگر می خواهید فقط مقادیر زمانی را در آن وارد کنید، یک ستون کامل را انتخاب کنید).
- در تب Home ، بر روی Numbers کلیک کنید.
- لیست کشویی را باز کرده و Time را انتخاب کنید.
- اکنون مقدار سلول (یا ستون) به عنوان زمان شناخته می شود.
2- جمع ساعات در اکسل
گاهی شما یک ستون پر از مقادیر مختلف زمانی دارید و باید آنها را با هم جمع کنید تا ببینید کل زمان صرف شده چقدر است؟
- اطمینان حاصل کنید که فرمت داده هر سلول زمان تعریف شده باشد.
- یک سلول خالی را انتخاب کنید.
- به تب Home بروید .و روی Numbers کلیک کنید.
- Time را انتخاب کنید.
برای محاسبه کل زمان، داخل سلول کلیک کرده و فرمول زیر را وارد کنید. Num1 اولین سلول است که می خواهید اضافه کنید.Num2 سلول دوم است و غیره. به راحتی می توانید تمام سلول هایی که میخواهید مقادیر آن ها با هم جمع شود را انتخاب کنید.
- بر روی Enter کلیک کنید و مجموع ساعات سلولهای انتخاب شده را خواهید دید.
0 Comments