نصب ویندوز 10 به روش Clean Install

}

ژانویه 02, 2021

چگونه ویندوز 10 را به صورت Clean_Install  نصب کنیم؟

با Clean Install(کلین اینستال) ویندوز 10، تمامی اطلاعات درایوی که برای نصب ویندوز 10 انتخاب میکنید پاک میشود و یک نصب کامل و جدید از ویندوز 10 را به شما ارائه می دهد.

در این آموزش تیم آموزشی پادرا به شما گام به گام نحوه نصب Windows 10 با UEFI یا Legacy BIOS را بر روی رایانه نشان می دهد.

مشخصات و سیستم مورد نیاز
پردازنده

پردازنده سازگار با سرعت ۱ گیگاهرتز یا سریعتر یا سیستم روی تراشه (SoC)

RAM 

۱گیگابایت برای ۳۲ بیتی یا ۲ گیگابایت برای ۶۴ بیتی

فضای خالی هارد دیسک

۳۲ گیگابایت

کارت گرافیک 

DirectX 9  یا بالاتر با درایور  WDDM 1.0

نمایشگر

با رزولوشن ۶۰۰ x 800

اینترنت

برای فعال کردن ویندوز ۱۰ و افزودن حساب Microsoft اینترنت نیاز است.

توجه: قبل از شروع نصب ویندوز 10 ، مطمئن شوید که به طور موقت Secure Boot و Fast  Boot  را در تنظیمات سیستم عامل UEFI خود غیرفعال کرده اید. برخی مادربردها ممکن است از بارگیری از طریق درایو فلش USB پشتیبانی نکنند ، در حالی که این تنظیمات فعال هستند.پس از پایان نصب ، در صورت تمایل می توانید Secure Boot و Fast Boot را دوباره فعال کنید.

نحوه نصب ویندوز 10

1- با توجه به نوع نصبی که میخواهید انجام دهید، نیاز به ایجاد یک فلش بوت که از یکی از دو حالت  ) UEFI توصیه میشود)  یا Legacy BIOS   دارید.

2- تا پایان نصب ویندوز، به طور موقت تمام هارد درایوها غیر از درایو سیستم عامل را جدا کنید. این امر به این دلیل است که عملیات نصب ویندوز از به اشتباه  نصب شدن فایلهای بوت در هارد درایو  جلوگیری کند.

3- از Boot to the UEFI firmware settings برای مادربرد خود استفاده کنید و UEFI یا Legacy BIOS (CSM) را برای نحوه نصب ویندوز 10 فعال یا غیرفعال کنید.

4- اگر Window 10 Home نسخه ی 20H2 را نصب می کنید و می خواهید به جای حساب Microsoft از یک حساب محلی استفاده کنید، باید تا زمان نصب ، اتصال کامپیوتر خود را به طور موقت از اینترنت قطع کنید.

توجه: اگر قبل از شروع نصب ویندوز از اینترنت را قطع نکنید، فقط گزینه راه اندازی ویندوز 10 را با یک حساب Microsoft در دسترس خواهید داشت.

5- عملیات نصب و راه اندازی را از طریق USB در رایانه خود انجام دهید.

6- اگر مدیایی برای نصب دارید که هم برای 32 بیت و هم برای 64 بیتی است که با Media Creation Tool , ایجاد شده است، بایدWindows 10 Setup (64-bit)   یا Windows 10 Setup (32-bit)  را برای آنچه می خواهید نصب کنید انتخاب کنید و Enter را فشار دهید.

1

7- زبان نصب , منطقه زمانی و متد ورودی Keyboard خود را انتخاب کنید و Next را بزنید.

2

8- برای شروع نصب، روی دکمه Install Now کلیک کنید.

3

9- Product Key (لایسنس ویندوز 10) مربوط به ویندوز 10 که قصد نصب کردن آن را دارید وارد کنید و Next را بزنید.

 لایسنس ویندوز 10 را در اختیار ندارم 

برای تهیه لایسنس اوریجینال ویندوز 10 با بهترین کیفیت و پشتیبانی رایگان بر روی دکمه ی زیر کلیک نمایید.

نکته1: اگر در حال حاضر Product Key در دسترس ندارید، می توانید روی پیوند   I don’t have a product key کلیک تا بعداً بتوانید به صورت دستی ویندوز 10 را فعال کنید.

نکته2: اگر می خواهید با لایسنس دیجیتال مرتبط با حساب Microsoft خود فعال شوید، روی پیوند I don’t have a product key بزنید و به توضیحات این  موضوع در شماره 24 توجه کنید.

نکته 3: در صورت نصب Windows 10 Enterprise از شما درخواست Product Key نمیشود. باید بعد از پایان نصب آن را فعال کنید.

نکته 4 : اگر از پیشنهاد ویندوز 10 رایگان استفاده کردید ، می توانید کلید محصول Windows 7 یا Windows 8 را وارد کنید تا بعدا به ویندوز 10 ارتقا یابد.

نکته 5: اگر کامپیوتری که بر روی آن ویندوز نصب میکنید OEM است و یک Product key  معتبر در تراشه سیستم عامل UEFI وجود دارد، از شما درخواست Product Key نمیشود. اگر ویندوز 10 در حال نصب معتبر باشد، به طور خودکار از کلید محصول تعبیه شده استفاده می کند. در صورت نیاز، پس از پایان نصب می توانید Product Key را تغییر دهید.

4

10- اگر برای نصب از مدیایی که Multiple editions است استفاده میکنید و در مرحله قبل I don’t have a product key را انتخاب کردید در اینجا باید نسخه مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

5
6

11- گزینه I accept the license terms را انتخاب کنید و Next را بزنید.

7

12- روی Custom: Install Windows only (advanced) کلیک کنید.

8

13-  بسته به اینکه آیا با UEFI یا بدون آن نصب را انجام میدهید مرحله 14 (legacy BIOS) یا مرحله 15 (UEFI) را انجام دهید.

14- نحوه انتخاب درایو برای نصب ویندوز 10 با Legacy BIOS

الف) هارد یا پارتیشن مورد نظر برای نصب ویندوز 10 را انتخاب کنید و روی پیوند Drive Options (advanced) کلیک کنید.

نکته : اگر هارد دیسک یا پارتیشنی که انتخاب کرده اید unallocated  است ، پس می توانید بر روی دکمه Next کلیک کنید و نیازی به رفتن به مرحله 16 نیست.

    ب) هارد دیسک یا پارتیشنی را انتخاب کنید که می خواهید نصب Clean از ویندوز 10 را برروی آن انجام شود، یکی از گزینه های موجود در کادر آبی توصیه های زیر را برای نحوه نصب ویندوز بر روی این درایو یا پارتیشن انجام دهید، روی دکمه Next کلیک کنید بعد از اتمام، به مرحله 16 زیر بروید.

    نکته : اگر هارد دیسک شما نمایش داده نمی شود یا یک درایو SATA است یا در یک RAID setup قرار دارد ، پس شما باید یک کلید USB یا دیسک DVD را با درایورهای RAID یا SATA روی آن متصل کنید ، روی Load Driver کلیک کنید ، پوشه موجود در USB را انتخاب کنید. کلید یا DVD حاوی درایورهای RAID یا SATA برای نصب آنها را انتخاب کنید .پس از آن ، درایوهای RAID شما برای انتخاب Windows برای نصب در دسترس خواهد بود.

    توصیه 
    • اگر فقط یک پارتیشن دارید که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید، دیسک را انتخاب کرده و تا گزینه Delete فعال شود و با استفاده از آن این فضا را به فضای اختصاص نیافته تبدیل کنید.
    • اگر بیش از یک پارتیشن دارید و می خواهید ویندوز را فقط روی یکی از پارتیشن ها نصب کنید و سایر پارتیشن ها را نگه دارید، باید فقط پارتیشن مورد نظر برای نصب ویندوز را انتخاب کنید .
    • اگر بیش از یک پارتیشن دارید و می خواهید از شر همه آنها خلاص شوید تا تنها یک درایو پارتیشن داشته باشید، پارتیشن های دیگر را یکی یکی انتخاب کنید و بر روی گزینه Delete بزنید تا زمانی که فقط یک “فضای اختصاص نیافته” باقی بماند.
    • جهت ایجاد یک پارتیشن دیگر برای نصب ویندوز ، پارتیشنی را که می خواهید فضای آن کم شود و از آن فضا برای پارتیشن جدید استفاده شود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Extend کلیک کنید. مقدار فضا را به مگابایت (1 گیگابایت = 1024 مگابایت) تایپ کنید تا آن میزان از آن پارتیشن کم شود. اکنون پارتیشن ایجاد شده ی جدید را انتخاب کنید.
      9

      15- نحوه انتخاب درایو با UEFI

      نکته : مادربرد شما باید از UEFI 2.0 یا بالاتر پشتیبانی کند تا بتواند ویندوز 10 , 32  بیتی و 64 بیتی را با UEFI نصب کند.

      الف) تمام پارتیشن ها را حذف کنید تا زمانی که درایو مورد نظر به عنوان فضای اختصاص نیافته ( unallocated Space) نشان داده شود.

      10

      ب) بعد از اتمام کار، روی Next کلیک کنید به مرحله 16 زیر بروید.

        نکات قابل توجه:

        اگر اخطار “Windows can’t be installed on drive 0” را دریافت کردید ، به این دلیل است که درایو Primary را برای نصب ویندوز انتخاب نکرده اید .

        Windows Setup به طور خودکار 4 پارتیشن زیر را روی درایو ایجاد می کند و ویندوز 10 را روی پارتیشن اصلی نصب می کند. ترتیب ایجاد این پارتیشن ها در ویندوز 10 نسخه 2004 تغییر کرده است.

        پارتیشن 1 (System): پارتیشن EFI System که شامل NTLDR، HAL، txt و سایر پرونده هایی است که برای راه اندازی سیستم مورد نیاز است، مانند درایورها.

        پارتیشن 2 (MSR): پارتیشن Microsoft Reservation (MSR) که فضای موجود در هر دیسک درایو را برای استفاده بعدی توسط نرم افزار سیستم عامل ذخیره می کند

        پارتیشن 3 (Primary ): جایی که قرار است ویندوز در آنجا نصب شود.

        پارتیشن 4 (Recovery): در ویندوز 10 نسخه 2004 و بالاتر، پارتیشن Recovery  در آخرین مراحل نصب Windows ایجاد می شود. در ویندوز 10 نسخه 1909 و پایین تر، پارتیشن Recovery  بعنوان پارتیشن 1 ایجاد می شود.

          11

          16– اکنون نصب ویندوز 10 آغاز می شود.

          نکته: در طی مراحل نصب، صفحه شما ممکن است چشمک بزند و رایانه چند بار ریست شود.

          12
          13

          17- هنگامی که نصب ویندوز 10 به پایان رسید ، اکنون توسط Cortana مورد استقبال قرار خواهید گرفت (در صورت پشتیبانی) تا در تنظیم ویندوز 10 به شما کمک کند.

          نکته :  در هر زمان می توانید روی نماد میکروفون در پایین کلیک کنید تا صدا را در صورت لزوم روشن یا خاموش کنید.

          از Windows 10 build 18309 به بعد،  اگر نسخه های Pro، Enterprise یا Education را Clean install کرده باشید، صدای Cortana بصورت پیش فرض غیرفعال می شود. کاربران همچنان می توانند با فشار دادن WIN+ Ctrl Enter+، گوینده را در هر زمان که بخواهند فعال کنند.

          14
          15
          16
          17
          18

          18– منطقه خود را انتخاب کرده و روی Yes کلیک کنید.

          توصیه: اگر میخواهید این کامپیوتر را طوری تنظیم کنید که شامل تنظیمات OOBE (Out-of-box Experience) باشد، یعنی به این صورت که کاربر دیگری بتواند دفعه ی دیگری که کامپیوتر روشن شد، با استفاده از اکانت و تنظیمات شخصی خود   این مرحله را به پایان برساند، بنابراین برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

          •  کلیدهای Shift + F10 را هنگام مشاهده عکس زیر فشار دهید تا یک خط فرمان باز شود.
          • عبارت  را تایپ کرده و Enter را فشار دهید تا ویندوز خاموش شود.
          19

          19- صفحه کلید مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Yes کلیک کنید.

          20

          20- با توجه به اینکه بخواهید صفحه کلید دوم اضافه کنید، گزینه Add layout یا Skip را انتخاب کنید.

          21
          22

           21– اکنون Windows Setup اتصال اینترنت را بررسی می کند. اگر اتصال به اینترنت شناسایی نشود، از شما خواسته می شود یک اتصال از طریق کابل شبکه انتخاب کنید و یا یک اتصال Wi-Fi j تنظیم کنید و به شبکه بی سیم خود متصل شوید و روی Next کلیک کنید.

          23
          24

          نکته : اگر در حال حاضر اتصال اینترنتی ندارید، می توانید روی پیوند I don’t have internet کلیک کنید  یا در پایین سمت چپ  Skip for now  را بزنید، روی Continue with limited setup کلیک کنید و به مرحله 25 مورد 3 برای ادامه راه اندازی یک local Account بروید.

          25
          26

          22- نحوه Setup یا نحوه اتصال (Enterprise یا Education) را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

          نکته: در صورت نصب نسخه خانگی ویندوز 10 ، این مورد را مشاهده نخواهید کرد.

          برای Windows 10 Pro: 

           Set up for an organization= دامنه

           Set up for personal use= رایانه محلی خانگی

          برای Windows 10 Education and Enterprise :

          : Join Azure Active Directory اگر سازمان شما از Office 365 یا سایر خدمات تجاری مایکروسافت استفاده می کند ، این گزینه را انتخاب کنید. ممکن است سازمان شما اطلاعات مربوط به شما را جمع آوری کند ، برنامه ها را نصب یا حذف کند ، تنظیمات را تغییر دهد یا ویژگی ها را غیرفعال کند ، محتوا را حذف کند یا دستگاه شما را دوباره تنظیم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارمندان پشتیبانی خود صحبت کنید. با این کار اکنون می توانید ویندوز را با حساب کاربری راه اندازی کنید.

          Join a local Active Directory domain: با این کار اکنون می توانید ویندوز را با یک حساب محلی تنظیم کنید. پس از پایان نصب ، می توانید به یک دامنه بپیوندید یا به یک حساب Microsoft بروید. بعد از انتخاب این گزینه به مرحله 25 بروید.

          27
          28

          23– مرحله زیر را بسته به اینکه آیا می خواهید Windows 10 را تنظیم کنید تا با یک Local Account یاAccount Microsoft به سیستم وارد شوید ، را انجام دهید. این اکانت یک اکانت  Administrator خواهد بود.

          • مرحله 24: تنظیم Microsoft account
          • مرحله 25: تنظیم Local account

           نکته : اگر اکنون اتصال اینترنت ندارید بنابراین تنها قادر به تنظیم ویندوز به صورت Local account خواهید بود.

          24- برای راه اندازی ویندوز با حساب مایکروسافت مراحل زیر را انجام دهید:

          الف) آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری Skype را که برای حساب Microsoft خود ثبت کرده اید وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

           نکته : اگر حساب کاربری در مایکروسافت ندارید بر روی لینک Create account کلیک کنید تا یک حساب کاربری ایجاد کنید.

          29

          ب) رمز ورود حساب Microsoft خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

          30

          پ) اگر از برنامه Microsoft Authenticator برای ایمن سازی حساب Microsoft خود استفاده کرده اید، پس از اعلام این درخواست در دستگاه همراه Android یا iOS این درخواست را تأیید کنید و به مرحله 24 مورد 6 بروید.

          31

          ت) اگر تأیید صحت دو مرحله ای را برای حساب Microsoft خود بدون استفاده از برنامه Microsoft Authenticator روشن کرده اید، سپس نحوه دریافت کد خود را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

          32
          33
          34

          ث) کدی را که از مایکروسافت دریافت کرده اید وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

          35

          ج) اگر رایانه شخصی شما دوربینی دارد که از Windows Hello پشتیبانی می کند، پس می توانید بر روی گزینه Set up کلیک کنید تا از تشخیص چهره خود برای ورود به ویندوز 10 استفاده کنید.

          36

          چ) برای افزودن پین برای حساب Microsoft خود در ویندوز 10، روی  Create Pin کلیک کنید.

          نکته : شما نمی توانید از ایجاد پین جلوگیری کنید، اما اگر در ویندوز 10 بخواهید بعداً می توانید پین اضافه کنید، پین خود را تغییر دهید یا پین خود را حذف کنید.

          37

          ح) پینی را که می خواهید استفاده کنید وارد کنید و روی Ok کلیک کنید.

          38

          خ) تنظیمات Privacy  مورد نظر خود را روشن یا خاموش کنید و پس از اتمام روی      Accept  کلیک کنید.

          39
          40

          د) نسبت  به اینکه می خواهید Activity History را برای حساب خود در ویندوز 10 روشن کنید، بر روی No یا Yes کلیک کنید.

          41

          ذ) اگر می خواهید آیفون یا Android و رایانه شخصی خود را بهم لینک دهید، می توانید شماره تلفن خود را وارد کنید و روی Send کلیک کنید تا لینک برنامه ای برای این کار به تلفن شما ارسال شود. درغیر اینصورت، برای رد شدن از این مورد، فقط روی Do it later  یا Next کلیک کنید.

          42

          ر) اگر می خواهید از پرونده های خود با OneDrive در پوشه های دسک تاپ، اسناد و تصاویر خود پشتیبان بگیرید، از شما خواسته می شود  که روی Next کلیک کنید و اگر تمایلی به این کار ندارید روی  Only save file to this PC کلیک کنید.

          نکته : همیشه قادر به خاموش و روشن کردن OneDrive به منظور گرفتن بک آپ از  پوشه های دسک تاپ، اسناد و تصاویر خود خواهید بود.

          43

          ز) اگر پنجره ی زیر باز شود، روی لینک I have a product key کلیک کنید و یا No thanks را بزنید و یا Try for free را برای مایکروسافت 365 انتخاب کنید.

          44

          ژ) بر روی Not now کلیک کنید، یا اگر تمایل به استفاده از Cortana در حساب  ویندوز 10 خود دارید ، Accept را بزنید.

          نکته : همیشه قادر به خاموش و روشن کردن Cortana در ویندوز 10 خواهید بود.

          45

          س) برای ادامه به مرحله 26 بروید.

          25- برای راه اندازی ویندوز با Local Account مراحل زیر را دنبال کنید:

          الف) با توجه به اینکه در حال نصب کدام  نسخه از Windows 10 هستید، اقدام به یکی از روش های زیر کنید:

          • Windows 10 Home (نسخه 1909 و پایین تر):

          شماره تلفن جعلی 1234567890 را در قسمت آدرس تلفن / ایمیل تایپ کنید، روی Next کلیک کنید .روی لینک Offline account در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید(این روش برای ویندوز 10 نسخه 20H2 کار نمی کند.)

          • Windows 10 Pro یا Windows 10 Home (نسخه 2004):

          روی لینک Offline account در پایین سمت راست کلیک کنید. این فقط برای نسخه Pro ویندوز 10 نسخه 20H2 در دسترس است.

          • Windows 10 Enterprise:

          بر روی لینک Domain join در پایین سمت چپ کلیک کنید و به مرحله 25 پ بروید. 

          46
          47
          48
          49

          ب) روی پیوند Limited experience در پایین سمت چپ کلیک کنید.

          50

          پ) نام کاربری مورد نظر خود را برای حساب  Local وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

          51

          ت) رمز ورود مورد نظر خود را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. (اگر نمی خواهید این حساب  رمزعبور داشته باشد، بنابراین، این قسمت را خالی بگذارید، روی Next کلیک کنید.)

          52

          ث) برای تأیید، دوباره رمز ورود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

          53

          ج) یک سوال امنیتی دلخواه از لیست کشویی انتخاب کنید (سوال 1 از مجموع 3 سوال ) ، جواب خود را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید. 

          54

          چ) یک سوال امنیتی دلخواه از لیست کشویی انتخاب کنید (سوال 2 از مجموع 3 سوال ) ، جواب خود را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید. 

          55

          ح) یک سوال امنیتی دلخواه از لیست کشویی انتخاب کنید (سوال 3 از مجموع 3 سوال ) ، جواب خود را تایپ کنید و سپس Enter را بزنید. 

          56

          خ) تنظیمات Privacy Settings مورد نظر خود را روشن یا خاموش کنید و پس از اتمام روی Accept کلیک کنید.

          57
          58

          د) نسبت به اینکه می خواهید Activity History را برای حساب خود در ویندوز 10 روشن کنید، روی No یا Yes کلیک کنید.

          41

          ذ) بر روی Not now کلیک کنید، یا اگر تمایل به استفاده از Cortana در حساب  ویندوز 10 خود دارید ، Accept را بزنید.

          45

          ر) برای ادامه به مرحله 26 بروید.

          26- اکنون Windows Setup شروع به آماده سازی کارها می کند.

          61
          62
          63

          27- در صورت سوال درباره ی Network discovery  بر روی Yes (روشن) یا No (خاموش) کلیک کنید.

          64

          نکته : Network Discovery کامپیوترهای دیگر را پیدا کرده و آنها را در Network Map نمایش می دهد. اگر این قابلیت غیرفعال باشد کامپیوترهای دیگر نمی توانند شما را پیدا کنند. اگر کامپیوتر شما به یک شبکه خانگی یا یک شبکه امن و مطمئن متصل است (شبکه Public نباشد) توصیه می شود این ویژگی فعال باشد تا بتوانید به راحتی فایل ها و پرینتر را به اشتراک بگذارید.

          28- وقتی نصب به پایان رسید، در Windows 10 با استقبال Windows Welcome Experience روی دسک تاپ خود مواجه خواهید شد.

          65

          29- مطمئن شوید که منطقه زمانی، تاریخ و زمان را تنظیم کرده اید.

          30- اکنون درایورهای مورد نیاز دستگاه های خود را نصب کنید.

          جدیدترین مقالات

          ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

          پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

           

          برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

           

          نظرات کاربران

          0 Comments

          Submit a Comment

          نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

          5 × پنج =

          مقالات مرتبط

          روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

          روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

          روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

          نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

          نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

          نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

          تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

          تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

          تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11 اگر روی لینک ایمیل در ویندوز 11 کلیک کنید. و کلاینت ایمیل اشتباهی ظاهر شود. می توانید به راحتی برنامه ایمیل پیش فرض را تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است یک سفر سریع به تنظیمات ویندوز است. در این مقاله نحوه تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز...

          پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

          خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning