آیا ویندوز دیفندر به تنهایی قادر به حفاظت از سیستم شما است؟

}

فوریه 15, 2021

نگاه کلی به آنتی ویروس Microsoft Defender (معروف به Windows Defender)

دلایل زیادی برای دوست داشتن Windows Defender وجود دارد – به خصوص اینکه مایکروسافت در چند سال گذشته برای بهبود آن بسیار سخت کار کرده است. اکنون ویندوز دیفندر شامل موارد زیر است:

  • تشخیص تهدید در زمان واقعی.
  • فایروال و محافظت از شبکه
  • محافظت در برابر سایتهای فیشینگ.
  • گزارش عملکرد سیستم
  • امنیت سخت افزار
  • کنترل والدین

Microsoft’s Defender در شناسایی پرونده های بدافزار ، مسدود کردن سواستفاده ها و حملات مبتنی بر شبکه و پرچم گذاری سایت های فیشینگ بسیار خوب است. حتی شامل گزارشات ساده عملکرد و رایانه شخصی و همچنین کنترلهای والدین با فیلتر محتوا ، محدودیتهای استفاده و ردیابی مکان است. از آنجا که Windows Defender اکنون همه این ویژگی های مفید را در خود جای داده است ، کاربران این سوال را دارند که آیا می توانند برای محافظت از رایانه خود به Defender تنها اعتماد کنند یا نیاز به استفاده از آنتی ویروسی مجزا دارند؟

برای آشنایی بیشتر با امنیت موجود در ویندوز 10 به مقاله  معرفی Windows Security و فعال کردن آنتی ویروس داخلی ویندوز 10 مراجعه کنید.

آیا ویندوز دیفندر به تنهایی قادر به حفاظت از سیستم شما است؟

Microsoft Windows Defender از لحاظ ارتقای قابلیت های امنیت سایبری خود مسیری طولانی را طی کرده است. قبلاً کارایی زیادی نداشت ، اما اخیراً مایکروسافت Defender را به یک آنتی ویروس رایگان کاملاً مناسب تبدیل کرده است. به عنوان مثال ، Defender اکنون شامل جعبه شن و تشخیص بدافزار مبتنی بر ابر است – محافظت کلی را افزایش می دهد و تشخیص تهدید را سریع تر می کند.

اما حتی با این تغییرات ، مرتباً این 3 سوال مهم در ذهن استفاده کنندگان از آن مطرح میشود:
  • آیا Windows Defender می تواند انواع بدافزارها از جمله پیشرفته ترین آنها را ، مانند باج افزار و جاسوس افزارها را مدیریت کند؟
  • آیا سرعت کافی برای از بین بردن تهدیدها بدون کاهش سرعت کامپیوتر را دارد؟
  • آیا استفاده از آن به عنوان یک آنتی ویروس مستقل به اندازه کافی خوب است یا چیز بهتری وجود دارد؟

در یک تحقیق در محیط آزمایشگاهی هم Microsoft Defender و هم برترین برنامه های آنتی ویروس موجود در بازار پرداخته شده است و آنها را بر اساس میزان شناسایی بدافزار ، عملکرد سیستم ، سرعت اسکن ، محافظت از امنیت کلی اینترنت و پشتیبانی مشتری رتبه بندی کردند.

در شروع کار ، Windows Defender نتوانست بسیاری از ویروس ها را که سایر برنامه ها به راحتی تشخیص میدادند را مسدود کند. دلیل این امر اینست که مایکروسافت به اندازه کافی به روزرسانی منظم در پایگاه داده ی Defender را انجام نمی دهد تا بتواند جدیدترین تهدیدها را تشخیص دهد. و اگر شما به ویروس آلوده شوید ، مایکروسافت به شما کمک نمی کند – آنها فقط به شما خواهند گفت که باید آنتی ویروس دیگری نصب میکردید!

با این اوصاف، آیا ویندوز دیفندر به اندازه کافی خوب است؟ نه واقعا…

در مقایسه ی آنتی ویروس Microsoft و سایر برنامه های آنتی ویروس ، چندین برنامه آنتی ویروس که بسیار بهتر از Windows Defender هستند، شناسایی شد. این آنتی ویروس ها دارای اسکنر بدافزار موثرتری هستند ، استفاده از آنها آسان تر است و از امنیت سایبری بهتر و پیشرفته تری برخوردار هستند.

آیا Microsoft’s Defender Antivirus به اندازه کافی خوب است؟

برای بررسی قابلیت اسکن دیسک و عملکرد محافظت در زمان واقعی نزدیک صدها فایل آلوده به بدافزار – شامل ویروس ها ، تروجان ها ، باج افزارها ، نرم افزارهای تبلیغاتی ، Cryptojackers ، Keyloggers و rootkits – در یک محیط آزمایشی بر روی ویندوز دیفندر اجرا شد. آزمایشگران برای آشنایی با قابلیت های ضد فیشینگ دیفندر، سایت های فیشینگ زیادی را در مرورگرهای مختلف باز کردند. همچنین حملات بهره برداری و مبتنی بر شبکه را شبیه سازی کردند تا فایروال داخلی و حفاظت از شبکه مایکروسافت را آزمایش کنند. علاوه بر همه این آزمایشات ، عملکرد CPU در موقعیت های مختلف – مانند استفاده از برنامه های پرقدرت در هنگام اسکن دیسک – و همچنین آزمایش تک تک ویژگی ها برای ارزیابی سهولت استفاده از آن اندازه گیری شد.

در پایان ، یکسری مشکلات با Microsoft’s Defender پیدا شد – در اینجا مشکلات اصلی آمده است: 
  • نرخ شناسایی بدافزار از بسیاری از آنتی ویروس های رقیب کمتر است.
  • کنترل های والدین محدود به مرورگر Microsoft Edge است.
  • رابط کاربری پیچیده است و کار با آن آسان نیست.
  • گزارش سلامت سیستم، ابتدایی است (بدون افزایش عملکرد یا پاکسازی سیستم).
  • هیچ پشتیبانی از cross-platform وجود ندارد (به استثنای کاربران سازمانی).
  • فاقد ابزارهای اضافی آنتی ویروس های دیگر است ، مانند VPN ، مدیر رمز عبور ، نظارت بر وب تاریک یا محافظت در برابر سرقت هویت.

واقعیت این است که Microsoft Defender نسبت به گذشته به رقابت با نرم افزارهای امنیتی دیگر نزدیکتر است . اما هنوز به اندازه کافی خوب نیست.

Defender رایگان است ، اما دلیلی وجود دارد که نرم افزارهای امنیتی هزینه زیادی دارند ، و کمترین دلیل آن این است که مایکروسافت یک شرکت امنیت سایبری نیست! و دلیل ضعف ویندوز دیفندر در گذشته به همین دلیل نداشتن تخصص کافی در زمینه نرم افزار آنتی ویروس بود که امروز شاهد پیشرفت آن هستیم.

اگر برای امنیت رایانه شخصی و تمام حسابهای آنلاین خود ارزش قائل هستید ، باید روی نرم افزار امنیتی با کیفیت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

سوالات متداول
آیا ویندوز دیفندر برای محافظت سیستم کافی است؟

جواب این سوال بستگی به این دارد که منظور شما از “کافی” چیست. Windows Defender برخی از محافظتهای امنیت سایبری مناسبی را ارائه می دهد. اما به هیچ وجه در حد و اندازه ی نسخه های آنتی ویروس های برتر نیست . اگر فقط به دنبال محافظت اولیه از امنیت سایبری هستید ، Windows Defender مایکروسافت خوب است. اما اگر اطلاعات حساس زیادی روی دستگاه خود دارید که ممکن است هکرها را به خود جلب کند – اطلاعات بانکی ، جزئیات ورود به سیستم ، پرونده های خصوصی – پس نه ، “کافی” نیست. آنتی ویروس Windows از نظر امنیت آنلاین ، محافظت از چند دستگاه ، به روزرسانی های بی کیفیت و محافظت در برابر بدافزار دارای مشکلات جدی است.

آیا ویندوز دیفندر میتواند بدافزارها را پاک کند؟

بله. اگر ویندوز دیفندر، بدافزاری را شناسایی کند پس قادر به پاک کردن آن نیز است. توجه به این نکته حایز اهمیت است که مایکروسافت بطور مکرر دیفندر ویندوز را بروزرسانی نمیکند. در نتیجه جدیدترین ویروس ها قابل شناسایی نخواهند بود. استفاده ی تنها از ویندوز دیفندر، ریسک آلودگی کامپیوتر شما را بالا میبرد.

آیا ویندوز از محافظت فیشینگ داخلی برخوردار است؟

غالبا ، بله.  SmartScreen مایکروسافت برای محافظت از کاربران Microsoft Edge در برابر طیف گسترده ای از تهدیدات امنیت سایبری آنلاین ، از جمله ایمیل های فیشینگ و سایت های مخربی که سعی در سرقت اطلاعات شخصی شما دارند ، طراحی شده است.

با این حال ، اگر از مرورگر دیگری مانند Chrome یا Firefox استفاده می کنید ، افزونه ی مرورگر SmartScreen ارزش نصب ندارد. تشخیص سایت های فیشینگ  توسط این افزونه به اندازه تشخیص داخلی گوگل و موزیلا نیست.

آیا Windows Defender رایگان است؟

بله. Windows Defender به طور خودکار به صورت رایگان در تمام رایانه های شخصی که دارای ویندوز 7 ، ویندوز 8.1 یا ویندوز 10 اوریجینال هستند، نصب می شود.

آنتی ویروس های رایگان بهتری هم وجود دارد.  همچنین هیچ آنتی ویروسی رایگانی نمی تواند به اندازه ی یک آنتی ویروس با امکانات کامل از شما محافظت کند.

آیا باید ویندوز دیفندر را با آنتی ویروس دیگری جایگزین کنم؟

ویندوز دیفندر بیش از هر زمان دیگری به رقابت با نرم افزارهای امنیتی  نزدیک است ، اما هنوز به اندازه کافی خوب نیست. از نظر ردیابی بدافزار ، اغلب در زیر نرخ ردیابی ارائه شده توسط رقبای برتر آنتی ویروس قرار دارد. از نظر عملکرد سیستم ،اسکن با ویندوز دیفندر بیشتر از آنتی ویروس های دیگر طول می کشد و باعث کند شدن سرعت آن می شود. و سرانجام ، از نظر ویژگی های امنیتی ضروری ، دیفندر به شدت کمبود دارد.

استفاده از Windows Defender به عنوان یک آنتی ویروس مستقل ، گرچه بسیار بهتر از استفاده نکردن از آنتی ویروس است ، اما شما را در برابر باج افزارها ، جاسوس افزارها و انواع بدافزارهای پیشرفته آسیب پذیر می کند که در صورت حمله می توانند شما را ویران کنند.

نتیجه:

با توجه به مطالب گفته شده، توصیه ما به شما استفاده یکی از گزینه های زیر برای ایمن بودن در فضای مجازی و امنیت اطلاعات شما است:

گزینه 1: یک آنتی ویروس رایگان بهتر برای جایگزینی Microsoft Windows Defender انتخاب کنید. اگر بودجه بسیار کمی دارید و توانایی پرداخت آنتی ویروس پولی را ندارید ، چند محصول ضد ویروس رایگان وجود دارد که به مراتب بهتر از Defender هستند  اما لازم به یادآوری است که همه آنتی ویروس های رایگان محدودیت هایی دارند که آنتی ویروس های پولی آن ندارند.

گزینه 2: محافظت از رایانه خود را با یک آنتی ویروس برتر بهینه کنید. هیچ آنتی ویروسی رایگان 100٪ از شما محافظت نمی کند و Windows Defender بارها نشان داده است که در برابر بدافزار ، باج افزار و جاسوس افزار آسیب پذیر است. برای ایمن نگه داشتن شما و رایانه شخصی هزینه زیادی لازم نیست ، بنابراین سرمایه گذاری چند هزار تومان در ماه بر روی یک بسته آنتی ویروس ، بهترین راه برای محافظت از خود و تضمین امنیت سایبری شما است.

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 در سال 2021

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11

تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز 11 اگر روی لینک ایمیل در ویندوز 11 کلیک کنید. و کلاینت ایمیل اشتباهی ظاهر شود. می توانید به راحتی برنامه ایمیل پیش فرض را تغییر دهید. تنها چیزی که لازم است یک سفر سریع به تنظیمات ویندوز است. در این مقاله نحوه تنظیم ایمیل پیش فرض در ویندوز...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning