استفاده از دو مانیتور در ویندوز10

}

فوریه 13, 2021

چگونه می توانید از دو یا چند مانیتور در  ویندوز10 استفاده کنید؟

ممکن است تعداد زیادی از کاربران برای انجام کارهای خود به اتصال چند مانیتور به رایانه خود نیاز داشته باشند.ممکن است شما نیاز داشته باشید که یک صفحه ی مرورگر را به طور کامل در صفحه نمایش لپتاپ خود باز کنید. و کارهای دیگر را با مانیتور دیگر انجام دهید.

در این بخش نحوه ی تنظیم کردن نمایشگر دوم را به رایانه شما آموزش خواهیم داد.اگر چندین نمایشگر خارجی داشته باشید این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

بخش اول:تنظیمات استفاده از دو یا چند مانیتور در مانیتورهای مشابه

1-هنگامی که ویندوز با دو یا چند مانیتور متصل نصب می شود.زمانی که ویندوز نصب درایورها را به پایان رساند .در همه ی مانیتورهای متصل به رایانه،یک صفحه نمایش مشترک نمایش داده خواهد شد.زمانی که اشاره گر خود را حرکت می دهید،اگر برنامه و یا پنجره Explorer را در یک صفحه نمایش باز کنید. دقیقا همان صفحه ها را در دیگر مانیتورها هم خواهید دید.

2-زمانی که تنظیمات Display را بررسی می کنید.(با کلیک راست روی دسکتاپ،گزینه Display Settings را انتخاب کنید.) متوجه می شوید که سیستم فقط یک آیکون مانیتور را نشان می دهد.در شکل زیر مشاهده می کنید که هر دو صفحه مانیتور(صفحه نمایش لپتاپ و صفحه ی کپی شده ) نمایش داده می شوند.

costomise your display

 3-زمانی که مانیتورها کپی شدند.ویندوز وضوح مانیتورها را بر اساس ماکزیمم وضوح صفحه نمایش کوچکتر تنظیم خواهد کرد.در حالت Duplicate وضوح همه ی مانیتورها باید یکسان باشد.در تصویر زیر مشاهده می کنید که اگرچه صفحه نمایش خارجی می تواند وضوح بیشتری داشته باشد. اما ویندوز با توجه به وضوح مانیتور لپتاپ اندازه ی 1600*900 را انتخاب کرده است.

costomise your display

 بخش دوم: تنظیمات استفاده از دو یا چند مانیتور در مانیتورهای توسعه یافته

1-اگر می خواهید در هر صفحه مانیتور،محتوای جداگانه ای را ببینید. گزینه Extend these displays را انتخاب کرده و Apply را بزنید.

Dual_Apply_Extended

 2-تنظیمات مانیتور برای هر دو مانیتور نشان داده خواهد شد.

3-اگر نمی دانید کدام مانیتور بعنوان مانیتور1 و کدام بعنوان مانیتور2 نشان داده می شود .روی گزینه identify کلیک کنید.ویندوز ID مانیتورها را سمت چپ هر مانیتور نشان می دهد.

Dual_Identify

بخش سوم:تغییر رزولوشن مانیتورها

1-در حالت Extended وضوح تصویر را برای هر مانیتور جداگانه تنظیم کنید .و آنرا تغییر دهید.در حالت Duplicate اگر وضوح تصویر را تغییر دهید. وضوح همه ی مانیتورها تغییر خواهد کرد.به قسمت Display بروید و لینک Advanced display settings را انتخاب کنید.

Dual_Advanced

2-ویندوز بهترین رزولوشن را برای مانیتور شما پیشنهاد می دهد.عدد نشان داده شده معمولا حداکثر رزولوشن مانیتور شما است.

advanced display

بخش چهارم:تغییر سایز آیتم ها در مانیتور

1-ابتدا صفحه مانیتور را انتخاب کنید.سپس با استفاده از نوار لغزنده می توانید اندازه آیتم را تغییر دهید.

advanced display

در اینجا یک صفحه نمایش 1600*900 با اندازه پیشفرض 100% وجود دارد.

Dual_100%

و در تصویر زیر همان صفحه نمایش را با اندازه آیتم 150% می بینید.

Dual_150%
بخش پنجم:تغییر جهت صفحه مانیتور

1-می توانید جهت صفحه را با این روش تغییر دهید.به بخش Display بروید .و گزینه Landscape یا Portrait را انتخاب کنید.

Dual_Portrait

دقت کنید اگر مانیتور دوم توسط ویندوز10 شناسایی نشده است.ابتدا اتصالات آن را دقیق بررسی کنید .و سپس از دکمه Detect در برنامه تنظیمات استفاده کنید. تا ویندوز مانیتور را شناسایی کند.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پنج =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning