ساخت چک لیست در اکسل

}

اکتبر 23, 2021

نحوه ساخت چک لیست در اکسل

برای ساخت چک لیست در اکسل مطابق مراحل زیر عمل کنید.

Checklist in excel

اگر به دنبال روشی برای پیگیری فعالیت های خود هستید،چک لیست بهترین روش است.ساخت چک لیست در اکسل،ورود اطلاعات را هم آسان می کند.در این مقاله آموزش ساخت Checklist در اکسل را مشاهده می کنیم.

ممکن است از چک لیست برای پیگیری اقلام مورد نیاز مسافرت،لیست صورت حساب،یا پیگیری وظایف و … استفاده کنید.با چند مرحله ی ساده می توانید چک لیستی برای وظایف خود تعریف کنید.

دسترسی به زبانه ی Developer

برای ایجاد چک لیست در اکسل ،مطمئن شوید که به زبانه Developer دسترسی دارید.بهتر است ابتدا این زبانه را فعال کنید.

 برای فعالسازی روی ریبون راست-کلیک کرده و گزینه Customize the Ribbon را انتخاب کنید.

و یا می توانید مسیر زیر را دنبال کنید.

File > Options > Customize Ribbon

CustomizeTheRibbon

در سمت راست پنجره،در بخش Customize the Ribbon، Main tabs را انتخاب کنید.سپس از بین گزینه ها،تیک گزینه Developer را بزنید.

Developer tab

برای تایید،ok را بزنید و پنجره را ببندید.

افزودن آیتم های لیست در اکسل

برای شروع ساخت چک لیست بهتر است تا آیتم های موردنظر را وارد کنید.شما می توانید هر زمان که بخواهید این لیست را ویرایش کنید.

Add List Items

افزودن چک باکس برای آیتم های لیست در اکسل

برای افزودن چک باکس ،سلول مجاور آیتم مورد نظر را انتخاب کنید تا چک باکس در آن سلول قرار گیرد.وارد بخش Controls شوید و گزینه Insert را انتخاب کنید.گزینه Checkbox را از بخش Form Controls انتخاب کنید.

checkbox in excel

روی خانه‌ای که می‌خواهید چک‌باکس را درج کنید، کلیک کنید. به این ترتیب می‌بینید که متنی در سمت راست چک‌باکس ظاهر می‌شود. ما تنها به کادر متنی و نه خود متن نیاز داریم. زمانی که کنترل checkbox انتخاب شده است، متن کنار آن را هایلایت کرده و حذف کنید.

Insert checkbox in excel

قالب چک باکس

پس از ساخت چک باکس می توانید قالب بندی آن را تغییر دهید.بر روی چک باکس راست کلیک کنید.از بین گزینه های منو ، Format Controls را انتخاب کنید.

FormatControl

تب های Colors and Lines و Size را مشاهده میکنید که با آنها می توانید اندازه ی چک باکس و رنگ آن را تغییر دهید.پس از اعمال تغییرات،ok را بزنید.

FormatControlColorsSize

مقدار چک باکس

به طور پیشفرض، یک چک باکس در هنگام ساخت و درج شدن در سلول، فاقد علامت است. بسته به نوع چک لیست، شاید بخواهید که چک باکس ها در هنگام درج شدن، به طور پیشفرض علامت گذاری شده باشند. بدین ترتیب، کاربر باید آیتم های بدون استفاده را از حالت چک درآورد. برای این کار، کافیست تا به تب کنترل رفته، و گزینه Checked را علامت دار کنید. سپس روی OK ضربه بزنید.

CheckedFormatControl-Excel (1)

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل آفیس نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات آفیس از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 17 =

مقالات مرتبط

محاسبه میانگین در اکسل

محاسبه میانگین در اکسل

محاسبه میانگین با تابع Average در اکسل محاسبه میانگین در موارد مختلف،کاربردی و مفید است.محاسبه میانگین در اکسل با تابع...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال محصولات آفیس با 20 درصد تخفیف با کد تخفیف padralearning