تابع LEN در اکسل

}

اکتبر 20, 2021

استفاده از تابع LEN در اکسل

به کمک تابع LEN در اکسل می توانید تعداد کاراکترهای یک قسمت را بیابید.در اینجا نحوه استفاده و عملکرد این تابع را مشاهده می کنیم:

 

تابع LEN چیست؟

تابع LEN تابعی است که تعداد کاراکترهای یک رشته را مشخص می کند.این کاراکترها می توانند شامل اعداد،حروف،فاصله یا کاراکترهای خاص باشند.نام تابع LEN مخفف کلمه length به معنی طول می باشد.

به طور مثال فرض می کنیم یک برگه ی اکسل سلولی با محتوای زیر دارد:

This is an example text string containing 56 characters!

 

این رشته ی متنی شامل حروف،اعداد،فاصله و یک کاراکتر خاص است.همچنین این رشته دارای طول 56 کاراکتر است.شما می توانید از تابع LEN برای این شمارش استفاده کنید.

نحوه استفاده از LEN در اکسل

برخلاف سایر توابع اکسل،تایع LEN بسیار آسان است.این تابع تنها یک آرگومان دارد که شامل محاسبه رشته متنی است.می توانید تابع را به طور مستقیم در فرمول قرار دهید.

به عنوان مثال، فرمول زیر طول رشته متنی موجود در سلول A1 را محاسبه می کند.هنگام استفاده از این فرمول،نام سلول مورد نظر را جایگزین کنید.

=LEN(A1)

LEN function

همانطور که قبلا هم اشاره شد،می توانید از LEN برای محاسبه طول رشته متنی استفاده کنید.و می توانید به طور مستقیم آن را در فرمول با استفاده از مثال زیر به کار ببرید.

=LEN(“This is an example text string.”)

LEN in Excel

شما می توانید تن مورد نظر خود را با متن مثال بالا جایگزین کنید.توجه داشته باشید که متن حتما باید بین “” قرار داشته باشد.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل آفیس نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات آفیس از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفده =

مقالات مرتبط

محاسبه میانگین در اکسل

محاسبه میانگین در اکسل

محاسبه میانگین با تابع Average در اکسل محاسبه میانگین در موارد مختلف،کاربردی و مفید است.محاسبه میانگین در اکسل با تابع...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال محصولات آفیس با 20 درصد تخفیف با کد تخفیف padralearning