مقایسه تلگرام و واتساپ و سیگنال;کدام پیام رسان بهتر است؟

}

مارس 06, 2021

مقایسه ی تلگرام،واتساپ و سیگنال

کدام پیام رسان بهتر است؟

در این مقاله به مقایسه ی سه پیام رسان تلگرام،واتساپ و سیگنال می پردازیم.همان طور که میدانید پیام رسان Whatsapp به علت تغییرات جدید در سیاست حفظ حریم شخصی،مورد توجه قرار گرفته است.شما فقط چند ماه فرصت دارید تا توافق نامه ی جدید را به منظور به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتان با فیسبوک را قبول کنید.در نتیجه،بسیاری از کاربران از این برنامه خارج می شوند و به دنبال نرم افزار دیگری هستند.در این مقاله مقایسه ی پیام رسان های تلگرام،واتساپ و سیگنال را برای تصمیم گیری بهتر شما نوشته ایم.ما فراتر از مسائل امنیتی و حریم و شخصی خواهیم رفت و بیشتر در مورد اینکه هر برنامه چه چیزی را ارائه می دهد بحث می کنیم.

telegram vs whatsapp vs signal

ویژگی های تلگرام،واتساپ و سیگنال

هر یک از این سه برنامه دارای لیستی از ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.این ویژگی ها شامل ارسال پیام متنی و پیام ویدیویی هستند،بنابراین با دقت ویژگی های هر پیام رسان را مطالعه کنید و به این نکته دقت کنید که آیا آنها نیازهای شما را برطرف می کنند یا خیر.همچنین ما به بررسی مسائل امنیتی هر سیستم عامل و برنامه می پردازیم.

whatsapp

واتساپ

شما احتمالا از قبل با لیست ویژگی های Whatsapp آشنا هستید،بنابراین می دانید که اصول مقدماتی را به خوبی انجام می دهد.شما به راحتی می توانید فایل،رسانه و موقعیت مکانی خود را برای افراد در چت های خصوصی و یا گروه های بزرگتر ارسال کنید.با این حال،تنها هنگامی که به برنامه اجازه دهید تا به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد می تواند آن را ارسال کند.و اگر قصد برقراری تماس تصویری با دوستان خود دارید،Whatsapp به شما اجازه می دهد تا حدود هشت کاربر را به تماس خود اضافه کنید.

همچنین می توانید پیام های منقضی شده را ارسال کنید،پیام هایی که پس از یک دوره ی زمانی مشخص منقضی می شوند تا حدودی مانند Snapchat.نرم افزار Whatsapp از نسخه ی دسکتاپ هم پشتیبانی می کند،اما در هر زمان تنها از یک مکان می توانید وارد برنامه شوید.همچنین برای استفاده از نسخه ی دسکتاپ واتساپ،باید اینترنت واتساپ موبایل شما متصل باشد.برای راحتی استفاده از واتساپ می توانید آن را با حالت تم تاریک و موارد دیگر سفارشی سازی کنید.

تلگرام

تلگرام از سال 2013 در روسیه راه اندازی شد و از آن زمان به طور مداوم در حال پیشرفت است.تلگرام ممکن است هنوز ادعای برتری در بین پیام رسان ها نداشته باشد اما این ویژگی ها آن را بالاتر از همه قرار می دهد.دقیقا مانند Whatsapp می توانید به کمک تلگرام هم به راحتی فایل،رسانه و موقعیت مکانی خود را ارسال کنید.همچنین می توانید از طریق تلگرام فایل هایی حجیم تا 2گیگابایت را هم ارسال کنید که در مقایسه با محدود حجمی 100 مگابایتی واتساپ بسیار زیاد است.اگر یک گروه 256 نفری برای شما کافی نیست،تلگرام به شما اجازه می دهد تا گروه هایی به اندازه 200000 نفر داشته باشید.

در حال حاضر،می توانید یک تماس گروهی را تنظیم کنید و با دوستان خود صحبت کنید اما قابلیت تماس گروهی ویدیویی همچنان در مرحله آزمایش است.کابران می توانند در کانال های مختلف عضو شوند،این بدان معناست که مدیران کانال ها می توانند پیام های یک طرفه را خواندن همه منتشر کنند.تلگرام یک برنامه ی Open source است که منجر به ساخت برنامه هایی مانند Telegram X از سمت کاربران شده است.برنامه ی Telegram X در واقع همان برنامه ی تلگرام است با ظاهری جدید و متفاوت.

سیگنال

در نبرد بین پیام رسان های سیگنال،واتساپ و تلگرام برنامه ی سیگنال کوتاه ترین لیست از ویژگی ها را ارائه می دهد.شما می توانید اصول مقدماتی را با آن انجام دهید اما می توانید تصاویر تا 6 مگابایت و فایل های حداکثر 100 مگابایتی را ارسال کنید.سیگنال از گروه های حداکثر 1000 نفری پشتیبانی می کند که این تعداد از واتساپ بیشتر است اما حتی به تعداد کاربران گروه های تلگرامی نزدیک هم نمی شود.همان طور که انتظار میرفت،سیگنال ویژگی های جدیدی را ارائه کرد تا کاربران واتساپ را ترک کنند و به این برنامه روی آورند.اکنون می توانید بجای پنج نفر، هشت نفر را به تماس ویدیویی خود اضافه کنید.

Signal در واقع جایگزین یک جفت پیام رسان TextSecure و Redphone است.هر برنامه به طور مستقل تماس ها و پیام ها را رمزنگاری می کنند و سیگنال ترکیبی کامل از این دو است.

امنیت پیام رسان های تلگرام،واتساپ و سیگنال

سیاست جدید حفظ حریم شخصی پیام رسان Whatsapp سر و صدای زیادی ایجاد کرد،بنابراین نیاز است که با دقت امنیت برنامه ها را بررسی کنید.هر سه برنامه برای حفظ داده ها و اطلاعات شما از رمزنگاری end-to-end استفاده می کنند،اما قابلیت های اضافی دیگری به جدا شدن برنامه ها از یکدیگر کمک می کنند.بنابراین این قسمت مهم ترین بخش برای تصمیم گیری شما است.

telegram
واتساپ

همه ما می دانیم که برنامه ی واتساپ متعلق به Facebook است.همه ی پیام های Whatsapp از رمزنگاری end-to-end استفاده می کنند بنابراین نباید نگران خواندن پیام ها توسط شخص ثالثی باشید.این شرکت می داند که شما پیام ها را به کجا می فرستید.

می توانید از پیام ها و اطلاعات واتساپ خود نسخه ی پشتیبان (Backup) تهیه کنید،که اگر قصد تغییر دستگاه خود را داشته باشید بسیار مفید است.Whatsapp از روش ذخیره و ارسال مجدد پیام های شما استفاده می کند،بنابراین پیام های ارسالی را هنگام ارسال حذف می کند اما محتوای پیام تحویل نشده را به مدت 30 روز ذخیره می کند.

دلایلی که مردم نگران هستند و باعث می شود که پیام رسان را ترک کنند:دسترسی به داده ها و اطلاعات.تغییرات جدید در سیاست حفظ حریم خصوصی واتساپ که اجازه ی دسترسی به اطلاعات شخصی شما را می دهد،حتی اگر پیام های شما را نخواند.Whatsapp به موقعیت مکانی شما،آمار استفاده،اطلاعات دستگاه،سابقه خرید و موارد دیگر دسترسی خواهد داشت.بنابراین می توانید از این اطلاعات برای اهداف تبلیغاتی فیسبوک استفاده کند که این چیزی نیست که کاربران از یک برنامه ی پیام رسانی بخواهند.

تلگرام

پیام های تلگرام در واقع توسط کلاینت سرور رمزنگاری شده اند به این معنی که رمزگذاری نشده اند و قبل از رسیدن به کاربر نهایی در سطح سرور مجددا رمزگذاری می شوند.از نظر تئوری،این بدان معناست که تلگرام می تواند به پیام ها دسترسی پیدا کند،هرچند که نیاز به تلاش زیادی دارد.با این حال،اگر از قابلیت Secret Chat استفاده کنید،به رمزنگاری end-to-end به طور کامل دسترسی خواهید داشت.همچنین می توانید برای امنیت بیشتر در برنامه از ویژگی اثر انگشت و یا کد PIN استفاده کنید.

در حالی که در حال حاضر هیچ تبلیغی در تلگرام وجود ندارد،این شرکت در حال راه اندازی بستر تبلیغاتی خود است.که این ویژگی می تواند منجر به تغییراتی در آینده شود.در حال حاضر تلگرام فقط می تواند به شماره تلفن،آدرس ایمیل و شناسه کاربری یا ID شما دسترسی پیدا کند.

سیگنال

اگرچه سیگنال از کمترین ویژگی ها برخوردار است،اما ممکن است در میان برنامه ها امن ترین برنامه باشد.شما می توانید یک تصویر پروفایل رمزنگاری شده ایجاد کنید که تنها با کد رمز نشان داده شود.Signal در همه ی پیام های خود از رمزنگاری end-to-end استفاده می کند و تنها پیام های تحویل داده نشده ی شما را به طور موقت ذخیره می کند.در Signal هیچ تبلیغی پیدا نمی کنید و فقط به شماره تلفن شما دسترسی دارد.

یک نقص جزئی در سیگنال وجود دارد و این است که فقط نسخه ی backup محلی را ارائه می دهد.بنابراین اگر دستگاه خود را تغییر دهید حداقل تعدادی از اطلاعات و پیام های خود را از دست می دهید.همچنین کاربران  سیگنال می توانند با استفاده از کد QR برنامه،امنیت بیشتری داشته باشند.

اگر هنگام به اشتراک گذاری یک تصویر نگران امنیت شخصی هستید،Signal برنامه ای مناسب برای شما است.اخیرا سیگنال ویژگی blur را اضافه کرده است که به کمک آن می توانید قسمتی از تصویر را تار کنید.

signal
کدام پیام رسان بهتر است؟
تلگرام،واتساپ یا سیگنال

در نبرد بین پیام رسان های تلگرام و واتساپ و سیگنال،پاسخ آسانی وجود ندارد.هر برنامه متفاوت از برنامه ی دیگر است و ممکن است تصمیم شما به این بستگی داشته باشد که دوستان شما کدام پیام رسان را انتخاب می کنند.سیاست حفظ حریم خصوص Whatsapp کاربران را از خود دور می کند،اگرچه همچنان بزرگترین پلتفرم در بین این سه پیام رسان است.این برنامه با ویژگی های زیادی همراه است و بسیار خوب کار می کند.تا زمانی که سیاست های جدید در واتساپ اعمال نشود می توانید از این برنامه استفاده کنید.

با این حال،شما نمی توانید مجاب به ترک برنامه ی متعلق به فیسبوک باشید.امنیت تلگرام نسبت به واتساپ و سیگنال کمی کمتر است،اگرچه ویژگی های جدید دیگری را در خود جای داده است.تلگرام برنامه ی فاقد امنیتی نیست اما مطابق با استانداردهای امنیتی دو برنامه ی دیگر نیست.بنابراین سیگنال امن ترین برنامه است،با اینکه نسبت به دو برنامه دیگر کوچک تر است اما در حال پیشرفت است.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام

نحوه افزودن لینک به استوری اینستاگرام اینستاگرام ابزارهای ویژه‌ای برای تولیدکنندگان محتوا و حساب‌های تجاری دارد. که به آن‌ها اجازه می‌دهد مطالب را راحت‌تر منتشر کنند و مخاطبان خود را کنترل کنند. شاید دیده باشید که برخی از اکانت های اینستاگرام می توانند در استوری های...