نحوه بکاپ گیری از فایلها در ویندوز11 و بازگشت به ویندوز10 از ویندوز11

}

اکتبر 19, 2021

نحوه بکاپ گیری از فایلها در ویندوز11 و بازگشت به ویندوز10 از ویندوز11

ویندوز 11 در 5 اکتبر رسمی شد. و از آن روز ، ویندوز 11 را در Windows Update مشاهده خواهید کرد. و آزاد هستید تا سیستم عامل جدید را به دلخواه خود ارتقا دهید.اما اگر ارتقا دهید و آن را دوست نداشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ یا اگر شما یکی از کاربران Windows Insiders هستید که قبلاً ویندوز 11 را آزمایش کرده اید ، و حالا باید به ویندوز10 بازگردید.

اگر اخیراً ویندوز 11 را نصب کرده اید (ظرف 10 روز) ، فقط می توانید از ویژگی rollback  برای بازگشت به ویندوز10 استفاده کنید. و همه چیز را سر جای خود نگه دارید. کافی است از Windows Update دیدن کنید .روی Advanced Options ، Recovery و سپس دکمه Go Back کلیک کنید.

اگر از 10 روز بیشتر گذشته است  باید ویندوز10 را از طریق clean install نصب کنید. و از ابتدا شروع کنید. با این کار ، اگر بکاپ گیری از فایل ها را انجام نداده باشید . در نهایت آنها را از دست می دهید. بنابراین ما میخواهیم این اتفاق برایتان نیوفتد.پس در این مقاله نحوه بکاپ گیری از فایلها در ویندوز11 و سپس بازگشت به ویندوز10 از ویندوز11 به شما آموزش داده می شود.

بکاپ گیری با استفاده از درایو خارجی

Using an external drive
اگر به دنبال بکاپ گیری از فایلها در ویندوز11 قبل از بازگشت به ویندوز10 هستید ، یکی از بهترین کارها کپی کردن فایل ها در درایو USB یا SSD خارجی است.

  • SSD یا USB خود را به رایانه وصل کنید.
  • File Explorer را باز کنید .روی This PC در نوار کناری کلیک کنید. و سپس درایو خود را در لیست پیدا کنید.
  • روی درایو دوبار کلیک کنید تا باز شود و مطمئن شوید که پنجره باز است.
  • در حالی که هنوز در پنجره File Explorer فعلی خود فعال هستید ، یک File Explorer جدید با CTRL+ N باز کنید.
  • دو پنجره را کنار هم بکشید و در پنجره تازه باز شده روی This PC در نوار کناری کلیک کنید.
  • روی قسمت Documents راست کلیک کنید. و گزینه Copy را انتخاب کنید. (این آیکن در بالا سمت چپ منو کلیک راست است)
  • دوباره روی پنجره File Explorer راست کلیک کنید. و Paste را انتخاب کنید.
  • این روند را برای بخش های Desktop ، Downloads ، Music ، Pictures و Videos تکرار کنید.

با انجام این مراحل بالا ، فایل های مهم شما در حافظه خارجی کپی می شوند. و می توانید بعداً به محل SSD در File Explorer بازگردید و همه چیز را در قسمت File Explorer (اسناد و غیره) در محل مورد نظر خود قرار دهید.

استفاده از File History

Use File History
ما فرایند دستی کپی فایل ها را در بالا توضیح دادیم. اما اگر درایو USB یا SSD شما به اندازه کافی بزرگ است ، می توانید از ویژگی File History ویندوز11 استفاده کنید تا یک بکاپ از تمام فایل های خود را با ابزار خود ویندوز بدون انجام کارهای سخت تهیه کنید.

  • در منوی Start ، File History را جستجو کنید. و وقتی آماده شدید روی آن کلیک کنید.
  • درایو را در لیست انتخاب کنید. و Turn on را انتخاب کنید.

مراحل روی صفحه را دنبال کنید ، و File History داده های شما را در اسناد مهم ، موسیقی ، تصاویر ، فیلم ها و پوشه های Desktop بایگانی می کند.

پس از اتمام ، ویندوز10 را از طریق clean install نصب کنید. و سپس به Control Panel ، System and Security ، File History رفته و درایو را همانطور که قبلاً انجام داده اید انتخاب کنید. سپس ، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • درایو را انتخاب کنید ، و I want to use a previous backup on this File History drive را انتخاب کنید.
  • سپس در کادر Select an existing backup باید بکاپ قبلی خود را مشاهده کنید. آن را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.
  • سپس می توانید روی لینک Restore personal files در نوار کناری کلیک کنید. تا فایل های خود را بازیابی کنید. مطمئن شوید که برای بازگشت به عقب و پیدا کردن پشتیبان قبلی خود از ویندوز11 ، روی دکمه back کلیک کنید.

از آنجا که ویندوز11 عمدتا بر پایه ویندوز10 است ، ویژگی File History باید بین دو سیستم عامل به خوبی کار کند. که این کار در  نسخه بتای فعلی ویندوز11 آزمایش شده است. اما هنگامی که ویندوز11 بتا را ترک کرد . این کار تضمین نمی شود.

بکاپ گیری با استفاده از OneDrive

Using OneDrive
اگر مشترک Microsoft 365 هستید ، 1 ترابایت فضا در OneDrive خود دارید. در انتقال از ویندوز11 به ویندوز 10 ، پیشنهاد می کنیم از این فضا از طریق OneDrive’s PC Folder backup استفاده کنید. این اساساً مانند آپلود پرونده های شما در اینترنت و استفاده از SSD یا درایو USB مجازی است ، اگرچه باید بعداً فایل ها را مجدداً از طریق اینترنت دانلود کنید.

  • برنامه OneDrive را در رایانه ویندوز خود باز کنید.
  • در داخل پوشه OneDrive که باز می شود راست کلیک کنید. و روی Settings سمت چپ کلیک کنید.
  • به تب Backup رفته و Manage Backup را انتخاب کنید.
  • در کادر Back up your folders ، بررسی کنید که پوشه هایی که می خواهید بکاپ گیری شوند انتخاب شده اند. و Start backup را انتخاب کنید.

پس از پشتیبان گیری از فایل های ما با استفاده از OneDrive ، می توانید پس از نصب ویندوز 10 از OneDrive در وب دیدن کنید. هنگامی که همگام سازی فایل های شما با OneDrive به پایان رسید ، پشتیبان گیری می شوند . و می توانید از هر کجا در اسناد ، دسکتاپ یا تصاویر به آنها دسترسی پیدا کنید. در OneDrive وقتی از پوشه دسکتاپ خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید ، موارد روی دسکتاپ شما به دسکتاپ رایانه ای  که OneDrive را اجرا می کنید ، می روند.

بازگشت به ویندوز10 از ویندوز11 ( Downgrade )

Downgrade back to Windows 10
زمانی که بکاپ گیری فایلها به اتمام رسید. بنابراین اکنون زمان بازگشت به ویندوز10 از ویندوز11 ( Downgrade )است. به عنوان بخشی از این فرایند ، باید یک فایل ISO Windows 10 را از طریق مایکروسافت دانلود کنید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که همه فایلهای خود را از دست خواهید داد . نیازی به درایو USB نیست زیرا قبلاً در ویندوز 11 کار می کنید و فقط به Windows 10 installer از فایل ISO نیاز است.

این همانند یک clean install  از طریق درایو USB یا CD است .زیرا پس از اتمام کار به شما امکان نصب مجدد ویندوز 10 داده می شود.

  • Media Creation Tool را از وب سایت مایکروسافت دانلود کنید.
  • آن را اجرا کنید.
  • با شرایط موافقت کنید. و گزینه create installation media for another PC را انتخاب کنید ، دو بار روی دکمه next کلیک کنید.
  • گزینه ISO file را انتخاب کنید. و next را انتخاب کنید.
  • فایل ISO را در مکانی مانند دسکتاپ ذخیره کنید.
  • اجازه دانلود ویندوز10 را بدهید
  • پس از اتمام کار ، به محل دانلود فایل ISO بروید.
  • برای نصب روی فایل ISO دوبار کلیک کنید و به دنبال آیکن Setup باشید.
  • روی آن کلیک کنید ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
توصیه
همیشه ایده خوبی است که از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید . زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی برای استفاده در آینده به فایل ها نیاز خواهید داشت.با این حال ، اگر فایل هایتان  روی دسکتاپ است . پیشنهاد می کنیم اسناد ، تصاویر و مطالب کاربر خود را در درایو دیگری (مثلاً درایو D) نگه دارید. و از درایو C فقط برای ویندوز استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که برخی از برنامه ها همیشه باید در درایو C ذخیره شوند.
منبع مقاله : ONMSFT.com

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning