نحوه فعال سازی دارک مود در آیفون و آیپد چگونه است؟

}

اکتبر 03, 2021

نحوه فعال سازی دارک مود در آیفون و آیپد چگونه است؟

دارک مود در مک ، ویندوز ، اندروید و اکنون در آیفون و آیپد وجود دارد. iOS 13 و iPadOS 13 سرانجام ویژگی مورد نظر را برای دستگاه های اپل به ارمغان می آورد. و به طور خودکار با برنامه ها و وب سایت های پشتیبانی شده کار می کند.در این مقاله به شما نحوه فعال سازی دارک مود در آیفون و آیپد را آموزش می دهیم.

نحوه فعال سازی دارک مود در آیفون و آیپد

هنگامی که دارک مود را فعال می کنید ، کل رابط کاربری iPhone یا iPad شما تغییر می کند. اکنون یک پس زمینه سیاه و متن سفید مشاهده می کنید. اپل با تم مشکی واقعی کار کرده است ، به این معنی که پس زمینه در بیشتر نقاط به جای خاکستری تیره ، مشکی خالص است.

How to Enable Dark Mode on iPhone and iPad

که در آیفون هایی با صفحه نمایش OLED (iPhone X ، XS ، XS Max ، 11 و 11 Max) بسیار عالی به نظر می رسد. در این نوع صفحه های نمایش رنگ مشکی با خاموش شدن کامل زیرپیکسل های صفحه نمایش همراه است و خب هم در کیفیت تصویر و هم میزان شارژدهی دستگاه به طور قابل محسوسی لمس می شود.

برای فعال سازی دارک مود در آیفون یا آیپد ابتدا Control Center را باز کنید.

اگر دستگاهی به سبک iPhone X با تاچ بالای صفحه نمایش دارید. از لبه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید. همین امر در مورد کاربران iPad نیز صدق می کند. اگر از آیفون با دکمه Home استفاده می کنید ، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا Control Center باز شود.

How to Enable Dark Mode on iPhone and iPad

در اینجا ، روی نوار لغزنده  Brightness ضربه بزنید و نگه دارید.

How to Enable Dark Mode on iPhone and iPad

اکنون ، روی دکمه Dark mode ضربه بزنید تا روشن شود. اگر می خواهید ویژگی را غیرفعال کنید ، می توانید دوباره روی نماد ضربه بزنید.

How to Enable Dark Mode on iPhone and iPad

روش دیگر ، می توانید دارک مود را از طریق Settings فعال یا غیر فعال  کنید. می توانید این کار را با رفتن به Settings > Display انجام دهید. و روی  DARK ضربه بزنید.

افزودن Dark Mode Toggle به Control Center

اگر یک سوئیچ اختصاصی برای دارک مود می خواهید. به عنوان یک Toggle اضافی در Control Center آن را اضافه کنید.

برای فعال کردن آن ، به Settings > Control Center > Customize Controls بروید.

Add a Dark Mode Toggle to the Control Center

در این صفحه ، روی دکمه + کنار Dark mode   ضربه بزنید.

Add a Dark Mode Toggle to the Control Center

با این کار Toggle دارک مود اختصاصی در انتهای Control Center فعال می شود. روی دکمه ضربه بزنید تا دارک مود روشن و خاموش شود. دیگر نیازی به رفتن به منوی brightness  نیست.

Add a Dark Mode Toggle to the Control Center

تنظیم خودکار فعال و غیر فعال سازی دارک مود در آیفون

می توانید تنظیماتی انجام دهید که ویژگی دارک مود را خودکار کنید. برنامه Settings را باز کنید. و به قسمت Display and Brightness بروید.

در بخش Appearance، روی Automatic ضربه بزنید.

Set Dark Mode on a Schedule

سپس روی دکمه Options ضربه بزنید تا بین گزینه Sunset to Sunrise و گزینه Custom Schedule جابجا شوید.

Set Dark Mode on a Schedule

اگر گزینه Custom Schedule را انتخاب کنید . می توانید  بازه زمانی دارک مود را دقیق مشخص کنید.

دارک مود با برنامه ها و وب سایت های سازگار کار می کند

درست مانند macOS Mojave ، دارک مود در آیفون و آیپد  با برنامه ها و وب سایت های پشتیبانی شده کار می کند.

هنگامی که برنامه ای برای iOS 13 به روز می شود و از این ویژگی پشتیبانی می کند .وقتی دارک مود سیستم را از Control Center روشن می کنید ، به طور خودکار تم برنامه را به تم تاریک تغییر می دهد.

در اینجا ، برای مثال ، برنامه LookUp Dictionary وجود دارد. در تصویر سمت چپ ، برنامه در حالت نور پیش فرض قرار دارد. و در سمت راست ، می توانید ببینید که برنامه در دارک مود چگونه است.

Dark Mode Works With Compatible Apps and Websites

تنها کاری باید انجام دهید این است که به Control Center بروید و دارک مود را روشن کنید. هنگامی که برنامه ها از این ویژگی پشتیبانی می کنند ، نیازی به یافتن ویژگی دارک مود در برنامه های جداگانه ندارید.

در مورد سافاری هم همینطور است. اگر یک وب سایت از ویژگی دارک مود در CSS پشتیبانی کند ، براساس تنظیمات سیستم به طور خودکار بین تم روشن و تاریک تغییر می کند.

در تصویر زیر ، می توانید ویژگی موجود در وب سایت توییتر در Safari را مشاهده کنید.

Dark Mode Works With Compatible Apps and Websites

در حال حاضر ، راهی برای قرار دادن لیست سیاه برنامه ها از این ویژگی تغییر حالت خودکار وجود ندارد.

اما برای وب سایت ها ، می توانید با رفتن به Settings > Safari > Advanced > Experimental Features و با غیر فعال کردن گزینه  Dark mode CSS support، این ویژگی را به طور کلی غیرفعال کنید.

جایگزین برای دارک مود Smart Invert

دارک مود خودکار فقط برای برنامه هایی کار می کند که از این ویژگی در iOS 13 ، iPadOS 13 و بالاتر پشتیبانی می کنند. اگر می خواهید دارک مود را در برنامه ای که از آن پشتیبانی نمی کند فعال کنید .به عنوان یک راه حل از ویژگی Smart invert استفاده کنید.

Smart invert یک قابلیت دسترسی است که به طور خودکار رنگ های رابط کاربری را بدون لمس تصاویر و سایر رسانه ها وارونه می کند. با استفاده از این راه حل ، می توانید یک متن سفید مناسب در رابط کاربری پس زمینه سیاه دریافت کنید.

برای فعال کردن آن ، به Settings > Accessibility > Display and Text Size بروید . و سپس Smart Invert  را تغییر دهید.

Alternative To Dark Mode: Smart Invert

در تصویر زیر می توانید تفاوت بین یک وب سایت را در حالت روشن و با Smart invert روشن مشاهده کنید. اگرچه اکثر وب سایت ها به درستی برعکس می شوند ، اما برخی مناطق مانند نوار منو در مثال زیر آنطور که باید به نظر نمی رسند.

Alternative To Dark Mode: Smart Invert

مسلماً ویژگی Smart Invert برای همه چیز کار نمی کند ، اما جایگزین خوبی است. اگر برنامه نویس دارک مود را به برنامه خود اضافه نکند ، این تا حدودی کار می کند.

منبع:How to Geek

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

 

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

برای تهیه ی محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی اصالت و کارکرد به وبسایت پادراسیف مراجعه نمایید . و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

  

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

مقالات مرتبط

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک Apple Mac یا MacBook شما دارای دارک مود است که می تواند به شما کمک کند در شب و در نور کم بهتر کار کنید. پس از فعال شدن، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی شده به‌طور خودکار به پس‌زمینه تیره با متن سفید تغییر می‌کنند. در اینجا نحوه فعال کردن...

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید آیا رابط کاربری تاریک را به روشن ترجیح می دهید؟شما می توانید با فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید از محیط کاربری تاریک لذت ببرید. در Google Maps اندروید شما می توانید از تم روشن،تاریک، یا پیشفرض گوشی استفاده کنید.شما می...

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد شرکت ادوبی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور را معرفی کرد.که به شما امکان ایجاد تغییر در اسنادی که در فضای ابری هستند را بدون نیاز به دانلود آنها و باز کردن برنامه می دهد. این یک گام رو به جلو برای این دو برنامه است، اما در حال...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی و ضمانت کارکرد برای کاربران سایت پادرا با تخفیف

padralearning