نصب ویندوز10 به روش clean install بدون نیاز به بروزرسانی اولیه

}

فوریه 08, 2021

نحوه نصب مستقیم ویندوز10 به روش Clean Install بدون نیاز به بروزرسانی اولیه

به طور پیش فرض برای دریافت پیشنهاد رایگان ویندوز10، برای ثبت فعال سازی ویندوز10 در سرورهای فعال سازی مایکروسافت، معمولا باید ویندوز7 یا ویندوز 8.1خود را به ویندوز10 ارتقا دهید. پس از آن، می توانید در صورت نیاز ویندوز10 را بر روی کامپیوتر نصب کنید .و آن را به طور خودکار فعال کنید.

مسیر های بروز رسانی ویندوز10

ویندوز7

به نسخه

Windows 10 Home

Windows 10 Home

Windows 10 Home

Windows 10 Pro

Windows 10 Pro

از نسخه 

Windows 7 Starter

Windows 7 Home Basic

Windows 7 Home Premium

Windows 7 Professional

Windows 7 Ultimate

ویندوز 8 / 8.1

به نسخه 

Windows 10 Home

Windows 10 Home

Windows 10 Home Single Language

Windows 10 Home Single Language

Windows 10 Pro

Windows 10 Pro

Windows 10 Pro

از نسخه 

Windows 8/8.1

Windows 8.1 with Bing

Windows 8/8.1 Single Language

Windows 8 Single Language with Bing

Windows 8.1 Pro

Windows 8/8.1 Pro with Media Center

Windows 8.1 Pro for Students

تیم آموزشی پادرا در این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه مستقیماً ویندوز10 را بر روی ویندوز7 یا ویندوز8.1  خود بدون نیاز به بروزرسانی اولیه به صورت Clean install نصب کنید .و سپس ویندوز10 را بصورت قانونی فعال کنید.

نکته : برای این کار باید با اکانت  Administrator وارد سیستم شوید.

در ویندوز10 ساخت 10565 و ساخت 10568:

مایکروسافت بازخورد بسیاری از Insiders Windows در مورد سهولت فعال سازی ویندوز10 در دستگاه هایی که از پیشنهاد ارتقا رایگان نسخه اصلی ویندوز با استفاده از کلیدهای موجود ویندوز7، ویندوز8 یا ویندوز8.1 استفاده می کنند، دریافت کرده است.

اگر Windows 10 Insider Preview را روی رایانه نصب کنید و به طور خودکار فعال نشود، می توانید کلید محصول را از ویندوز7، ویندوز 8 یا ویندوز 8.1 برای فعال کردن نسخه قبلی ویندوز در همان دستگاه وارد کنید .

برای فعال کردن ویندوز10 به  Settings > Update & security > Activation بروید و Change Product Key را انتخاب کنید.

اگر هنوز ویندوز10 بروزرسانی نشده و Clean install را انجام نداده اید، برای فعال سازی ویندوز10 باید یک کلید محصول معتبر برای ویندوز7، ویندوز 8.1 یا ویندوز10 وارد کنید یا لایسنس معتبر خریداری کنید.

در ویندوز10 ساخت 14371، می توانید حساب مایکروسافت خود را به لایسنس دیجیتال ویندوز10 در دستگاه خود لینک کنید. اگر بعداً یک تغییر سخت افزاری مانند جایگزینی مادربرد انجام شود، این امر به شما کمک می کند تا ویندوز را با استفاده از Activation troubleshooter دوباره فعال کنید.

نحوه نصب مستقیم ویندوز10 به روش Clean Install بدون نیاز به بروزرسانی اولیه

1- مرحله2 (USB) یا مرحله3 (ISO) را با توجه به اینکه از چه نوع رسانه نصب ویندوز10 می خواهید استفاده کنید، انجام دهید.

2- از ویندوز10 یک USB با نوع (32 یا 64 بیتی ) و نسخه و زبان ویندوز7 یا 8.1 فعلی خود ایجاد کنید و USB را به سیستمی که ویندوز7 یا 8.1 فعال روی آن وجود دارد متصل کرده و باز کنید و به مرحله4 بروید.

3- یک فایل ISO از ویندوز10 با نوع (32 بیت یا 64 بیتی)، نسخه و زبان ویندوز 8.1 فعلی خود بارگیری کنید. فایل ISO را در رایانه ای که ویندوز 8.1 در آن وجود دارد Mount کنید(روی فایل ISO یا IMG کلیک راست کنید .و روی Mount کلیک کنید) و به مرحله4 بروید.

4- پوشه Source را باز کنید و فایل exe را روی دسکتاپ کپی کنید.

نکته : توجه داشته باشید که فایل  gatherosstate.exe حتما باید روی دسکتاپ کپی شود . اگر مرحله5 را بدون کپی فایل در دسکتاپ و مستقیما از پوشه Source انجام دهید کار نخواهد کرد.

gatherosstate

5- بر روی فایل exe کلیک راست کنید. Run as Administrator را بزنید. و با این کار یک فایل GenuineTicket.xml روی دسکتاپ شما ایجاد میشود.

نکته قابل توجه:

 برای ایجاد فایل GenuineTicket.xml , ویندوزی که در حال اجرا است باید فعال شود.

6- فایل xml را به عنوان پشتیبان در USB یا درایو دیگری غیر از درایو ویندوز کپی کنید. بعداً برای فعال سازی ویندوز10 به این فایل GenuineTicket.xml نیاز دارید.

7- زمانی که برای جایگزین کردن ویندوز7 یا 8.1 با ویندوز10 نصب به روش Clean Install را انجام می دهید. در هنگام نصب از شما می خواهد کلید محصول را وارد کنید. باید توجه داشته باشید که حتما در این مرحله روی Skip کلیک کنید.

skip_product_key_Windows_Setup
8- هنگامی که نصب ویندوز10 به پایان رسید، File Explorer را باز کنید.مسیر پوشه زیر را در نوار آدرس کپی و پیست کنید . Enter را فشار دهید تا پوشه GenuineTicket باز شود.
gatherosstate-1

9- فایل xml را از نسخه پشتیبان خود در مرحله6 در پوشه GenuineTicket کپی کنید.

نکته قابل توجه:

 فایل GenuineTicket.xml فقط در رایانه ای که در ابتدا ایجاد شده است قابل استفاده است.

gatherosstate-3

10- برای تایید روی دکمه Continue کلیک کنید.

gatherosstate-2

11- جهت اعمال تغییرات سیستم را ریست کنید.

12- وضعیت فعال سازی ویندوز10 را بررسی کنید، باید ویندوز10 فعال شده باشد. در غیر این صورت، یک بار دیگر کامپیوتر را ریست کنید.

Windows_10_activated

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 

برای استفاده از امکانات کامل ویندوز 10 نیاز به استفاده از لایسنس اورجینال دارید . برای خرید لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت از لینک زیر استفاده کنید و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + شانزده =

مقالات مرتبط

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode

روش بوت کردن ویندوز 11 در safe mode اگر در راه اندازی ویندوز 11 خود با مشکل مواجه هستید. ممکن است بوت کردن ویندوز 11 در safe mode کمک کند، که به طور موقت درایورها و ویژگی ها را غیرفعال می کند تا رایانه شما پایدارتر شود. در اینجا نحوه بوت کردن ویندوز 11 در safe mode را...

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز

نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز مهم است که به طور منظم مایکروسافت تیمز را بروز کنید تا بهترین تجربه ممکن را از آن به دست آورید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، در این مقاله نحوه بروزرسانی مایکروسافت تیمز را در دستگاه های مختلف به شما آموزش می دهیم. راه...

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین

نحوه نصب و راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین ویندوز 11  شما را مجبور می‌کند در هنگام راه‌اندازی به سرویس‌های مایکروسافت متصل شوید، اما اگر اینترنت قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ در اینجا نحوه راه اندازی ویندوز 11 به صورت آفلاین را به شما آموزش می دهیم. مایکروسافت برای...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

خرید لایسنس اوریجینال ویندوز با 20 درصد تخفیف با  کد تخفیف padralearning