چند قدم تا افزایش امنیت حساب کاربری گوگل

}

جولای 25, 2021

قدم تا افزایش امنیت حساب کاربری گوگل

امنیت حساب کاربری گوگل بسیار مهم است.امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگری به امنیت دیجیتال اهمیت می دهند.حملات سایبری و اینترنتی تقریبا هر هفته رخ می دهد و توجه کاربران را جلب می کند.Bitdefender بر این تلاش است که خوانندگان را با افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی آشنا کند.

Google یکی از محبوب ترین سرویس های اینترنت در جهان است.این پلتفرم جهانی در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی بسیار قابل تحسین است.در این مقاله پنج مورد امنیتی که به افزایش امنیت شما کمک می کند را بررسی می کنیم.

تنظیمات حساب کاربری گوگل موارد زیادی را برای افزایش امنیت شما ارائه می دهند.

وارد حساب گوگل خود شوید.بر روی تصویر پروفایل کلیک کنید.سپس مراحل زیر را انجام دهید:

Manage Your Account-> Security -> Security Checkup

security-pane

1-اتصال دستگاه های قدیمی یا ناشناخته را قطع کنید.

Security Checkup

در اینجا می توانید:

  • بررسی کنید که چه دستگاه هایی به حساب Google شما متصل هستند.
  • از دستگاه هایی که در حال حاضر از حساب Google آن استفاده نمی کنید خارج شوید.
  • اتصال دستگاه هایی که نمیخواهید به حساب Google شما متصل شوند را قطع کنید.

 

مراحل بالا به صورت مداوم و دوره ای انجام دهید تا دستگاه های غیرمتبط از حساب شما خارج شوند.زیرا شما نمی دانید چه کسانی به حساب شما متصل هستند.اطمینان حاصل کنید که فقط حساب های معتبر متصل هستند.

security activity

این ماژول،دستگاه ها و فعالیت های مشکوک مرتبط با حساب شما را نگه می دارد. و به شما گزارش می دهد.در تصویر بالا نشان می دهد که کاربر در تاریخ 6 June دو بار درخواست بایگانی اطلاعات را داشته است.اگر شما تابحال همچین درخواستی نکرده اید،اتصال دستگاه بالا را قطع کنید.و فورا رمزعبور حساب کاربری خود را عوض کنید.

 

2-همیشه ورود دو مرحله ای را فعال نگه دارید.

2-step vertification

تایید اهراز هویت دو مرحله ای به شما این امکان را میدهد تا از طریق کد یا دستگاه دیگری اجازه دسترسی به حساب خود را بدهید.شما می توانید این کار را با روش های مختلف انجام دهید.از طریق دریافت sms ، یا دریافت کد از دستگاه ها و حساب های دیگر.

این روزها تقریبا همه ی شرکت های بزرگ از تایید اهراز هویت دو مرحله ای استفده میکنند.اگر میخواهید از حسابتان محافظت شود این قابلیت را غیرفعال نکنید.

 

3-تنظیمات ایمیل را بررسی کنید.

email setting

اکثر افراد به ندرت با تنظیمات Gmail کار میکنند.اما گاهی اوقات این پیکربندی ها برای امنیت و حفظ حریم خصوصی مهم است.در مثال بالا،امکان forward کردن ایمیل روشن است.همچنین ادرس گیرنده و گزینه ای برای حذف آن هم وجود دارد.

 

4-مدیریت پسوردهای ذخیره شده

Manage password

گوگل کروم یک قابلیت خوب برای امن نگه داشتن رمزها دارد.اگر شما از یک رمز برای همه ی حساب های کاربری استفاده کنید،امکان به خطر افتادن تمام حساب ها وجود دارد.به همین دلیل از رمزهای منحصر بفرد استفاده کنید.گوگل،رمزعبورهای ضعیف را علامت گذاری می کند.

جدیدترین مقالات

ما را در صفحات مجازی دنبال کنید

 

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

برای تهیه ی محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی اصالت و کارکرد به وبسایت پادراسیف مراجعه نمایید . و با زدن کد تخفیفی padralearning از تخفیف ویژه و اختصاصی کاربران مرکز آموزش پادرا  بهره مند شوید .

  

 

نظرات کاربران

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =

مقالات مرتبط

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک

نحوه فعال کردن دارک مود در مک Apple Mac یا MacBook شما دارای دارک مود است که می تواند به شما کمک کند در شب و در نور کم بهتر کار کنید. پس از فعال شدن، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های پشتیبانی شده به‌طور خودکار به پس‌زمینه تیره با متن سفید تغییر می‌کنند. در اینجا نحوه فعال کردن...

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید

فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید آیا رابط کاربری تاریک را به روشن ترجیح می دهید؟شما می توانید با فعال کردن دارک مود در گوگل مپس اندروید از محیط کاربری تاریک لذت ببرید. در Google Maps اندروید شما می توانید از تم روشن،تاریک، یا پیشفرض گوشی استفاده کنید.شما می...

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور معرفی شد شرکت ادوبی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور را معرفی کرد.که به شما امکان ایجاد تغییر در اسنادی که در فضای ابری هستند را بدون نیاز به دانلود آنها و باز کردن برنامه می دهد. این یک گام رو به جلو برای این دو برنامه است، اما در حال...

پیشنهاد ویژه مرکز آموزش پادرا

 محصولات معتبر نرم افزاری به همراه گارانتی و ضمانت کارکرد برای کاربران سایت پادرا با تخفیف

padralearning